سازمان ملل متحد: آوارگان فلسطینی در شمال غزه در معرض جنایت جنگی خبرگزاری بین المللی

شفقنا . ۱۴۰۳/۷/۲۳،‏ ۲۰:۱۹


خبرگزاری آناتولی، گزارش داد: فیلیپ لازارینی، کمیسر کل آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (اونروا)،  اعلام کرد: که غیرنظامیان در شمال غزه چاره ای جز ترک منطقه یا مرگ از گرسنگی ندارند.

کمیسر اونروا خاطرنشان کرد که «اسرائیل» از 30 سپتامبر گذشته به سازمان ملل اجازه نداده است که هیچ کمکی از جمله مواد غذایی در منطقه ارائه کند.

لازارینی روز دوشنبه در پستی در شبکه اجتماعی ایکس گزارش داد که بیش از 400 فلسطینی در شمال نوار غزه محاصره شده‌اند.

او با اشاره به اینکه سیستم بهداشتی در شمال غزه تقریباً  ویران شده است، تأکید کرد: آنها به دلیل قطعی ارتباطات قادر به برقراری ارتباط با تیم های صحرایی سازمان ملل نیستند. این مقام سازمان  افزود: اردوگاه جبالیا بیشترین آسیب را دیده است، زیرا نزدیک به 50 هزار نفر مجبور به فرار از آن شدند، خدمات اولیه از جمله  خدمات مرکز بهداشت  اونروا مختل شده یا مجبور به توقف شده است و تنها دو حلقه چاه آب در حال فعالیت است.

به گفته او : مقامات «اسرائیل» همچنان از حملاتی مانند خرابکاری در زیرساخت های غیرنظامی و مانع تراشی عمدی در ارسال کمک های حیاتی به عنوان تاکتیکی برای وادار کردن مردم به ترک منطقه استفاده می‌کنند.

تلاش رژیم صهیونیستی برای خالی ساختن شمال نوار غزه از سکنه

لازارینی با بیان اینکه حقوق بین‌الملل بشردوستانه در این زمینه بسیار واضح است، تأکید کرد: بر مبنای این قوانین نمی‌توان مردم را به زور آواره کرد و غیرنظامیان باید همیشه محافظت شوند و نیازهای اساسی آنها تأمین شود.

وی در ادامه افزود: خطوط قرمز زیادی در غزه زیرپا گذاشته شده است، اقداماتی که میت واند جنایت جنگی باشد همچنان قابل پیشگیری است. وی همچنین خواستار آتش بس فوری شد.

ارتش رژیم صهیونیستی برای دهمین روز به تهاجم زمینی خود به اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه ادامه می‌دهد، در حالی که  این اردوگاه تحت محاصره شدید  قرار گرفته ورود مواد غذایی، نوشیدنی و سوخت به آن ممنوع است.

اشغالگران به دنبال تخلیه شمال نوار غزه از فلسطینی ها از طریق ایجاد گرسنگی، کشتار و محاصره کامل هستند.

رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا، در یک  نسل‌کشی در غزه از 7 اکتبر 2023 تاکنون بیش از 140 هزار فلسطینی  را به شهادت رسانده و یا مجروح کرده است. بیش از 10 هزار نفر همچنان مفقود هستند. این وضعیت یکی از بزرگترین فجایع قرن در جهان است.

این رژیم با بی‌رحمی کامل به کشتارهای خود ادامه می‌دهد و قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای پایان فوری آنها و دستورات دیوان بین‌المللی دادگستری برای اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از نسل کشی و بهبود وضعیت فاجعه بار انسانی در غزه را نادیده می‌گیرد.

متن این خبر در خبرگزاری آناتولی

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه