سخنگوی کمیسیون شوراها در گفت‌وگو با : طرح «تاسیس سازمان ملی مهاجرت» از دستور کار خارج نشده است/ بررسی پیشنهاد اقامت یک تا هفت سال برای اتباع خبرگزاری بین المللی

شفقنا . ۱۴۰۳/۷/۲۴،‏ ۸:۲۱


شفقنا- سخنگوی کمیسیون اموز داخلی کشور و شوراها با بیان اینکه طرح «تاسیس سازمان ملی مهاجرت» از دستور کار خارج نشده است، گفت: با توجه به اینکه اتباع غیر مجاز زیادی در ایران حضور دارند، لذا به قانون جامع و کاملی نیاز داریم تا در اجرا با مشکل مواجه نشویم.

ولی الله بیاتی‌ در گفت و گو با خبرنگار شفقنا در خصوص آخرین روند بررسی طرح «تاسیس سازمان ملی مهاجرت»، بیان کرد: این طرح از دستور کار خارج نشده است و در حالی که در دوره مجلس قبلی هم آماده بود، اما نوبت رسیدگی به آن نشد؛ الان هم برخی از مواد آن تصویب و به کار گروه متشکل از کارشناسان مرکز پژوهش ها، سپاه، وزارت اطلاعات، خارجه و … ارجاع شده است.

بررسی پیشنهاد اقامت یک تا هفت سال برای اتباع

وی افزود: کارگروه در حال بررسی است که مثلا اتباع چند سال می توانند در ایران اقامت داشته باشند که پیشنهاد یک ساله، سه ساله و هفت ساله مطرح است و البته پیشنهاد اقامت دائم هم داده شده است؛ همچنین شورای هماهنگی در کشور تشکیل می‌شود که ۹ وزیر در آن عضو خواهند شد و ۱۸ عضو دارد و یک شورای هماهنگی هم در شهرستان خواهیم داشت که ۸ عضو دارد.

عملیات بانکی و اقامت اتباع از طریق کارت رصد می شود

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تصریح کرد: کسی که وارد کشور می‌شود کارتی به او داده خواهد تا از طریق آن همه عملیات بانکی و اقامت او کنترل شود؛ همچنین بنا است اقامت اتباع در چند حوزه کار، تحصیل و نخبگانی که وارد ایران می شوند، بررسی گردد.

اجازه خرید زمین کشاورزی به اتباع داده نمی شود

وی در خصوص وضعیت املاک اتباع، اظهار داشت: احتمال دارد اجازه خرید منزل بعد از هفت سال به اتباع داده شود اما اجازه خرید زمین کشاورزی به آنها داده نمی شود؛ همچنین بحث آمایش سرزمینی مطرح است مانند اینکه در کدام مناطق نیاز به نیروی انسانی داریم و یا در کجا نمی‌توانند تحصیل کنند.

اجازه ورود اتباع غیر مجاز به کشور داده نخواهد شد

آقای بیاتی با بیان اینکه این طرح احتمالاً تا دو ماه دیگر به صحن بیاید، خاطرنشان ساخت: با توجه به اینکه اتباع غیر مجاز زیادی در ایران حضور دارند، لذا به قانون جامع و کاملی نیاز داریم تا در اجرا با مشکل مواجه نشویم؛ همچنین به هیچ عنوان اجازه ورود اتباع غیر مجاز به کشور داده نخواهد شد و هر کسی که وارد کشور می‌شود باید کارت مربوطه را داشته باشد تا مورد رصد قرار بگیرد.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه