روسیه یک فرانسوی را با اتهام ارتباط خارجی به حبس محکوم کرد خبرگزاری بین المللی

شفقنا . ۱۴۰۳/۷/۲۴،‏ ۱۰:۵۶


شفقنا- روسیه یک محقق فرانسوی را تحت عنوان عامل کشورهای بیگانه به حبس محکوم کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ فرانس24 نوشت: دادگاهی در روسیه یک شهروند فرانسوی را به جمع آوری اطلاعات نظامی متهم و او را به سه سال زندان محکوم کرد. گفته شده «لوران ویناتیر» که در ماه ژوئن در مسکو دستگیر شد، پیشتر به گناه خود اعتراف و زمینه را برای یک محاکمه سریع فراهم کرد. وکلای او از دادگاه خواستند به جای زندان او را به جریمه نقدی محکوم کند.

وینیاتیر که به زبان روسی صحبت می کرد به گناه خود اعتراف و از دادگاه خواست او را عفو کند. او به زبان روسی گفت: «از فدراسیون روسیه می‌خواهم که مرا به خاطر عدم رعایت قوانین روسیه ببخشد.» او گفت که 20 سال پیش با شروع تحصیل در این کشور عاشق روسیه شد و اظهارات خود را با بیتی از شاعر روسی الکساندر پوشکین در مورد صبر و شکیبایی به پایان رساند که مضمونی در مورد روزهای بهتر داشت.

گفتنی است روسیه از فوریه 2022 که حمله به اوکراین را آغاز کرده قوانین سفت و سختی در حوزه اخبار و اطلاع رسانی وضع کرده و تعدادی از روزنامه‌نگاران و وبلاگ نویسان خارجی و داخلی را با همین قانون محکوم کرده است. از همین روی دستگیری وینیاتیر در حالی صورت می‌گیرد به دنبال اظهارات امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه درباره احتمال استقرار نیروهای فرانسوی در اوکراین، تنش بین مسکو و پاریس افزایش یافته است.

این خبر را در فرانس24 ببینید

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه