حزب‌الله: پهپاد اسرائیلی «هرمس 450» را ساقط کردیم خبرگزاری بین المللی

شفقنا . ۱۴۰۳/۷/۲۴،‏ ۱۲:۲۶


شفقنا- حزب الله لبنان از ساقط کردن پهپاد اسرائیلی از نوع «هرمس 450» خبر داد.

به گزارش شفقنا به نقل از المنار، حزب الله در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در حمایت از مردم پایدار فلسطین در نوار غزه و پشتیبانی از مقاومت شجاع و شریف آن و نیز در دفاع از لبنان و مردم کشور، مجاهدان مقاومت اسلامی در یگان‌های پدافندی در ساعت 12:30 بامداد سه‌شنبه یک پهپاد اسرائیلی از نوع  450 را ساقط کردند.

حزب الله از بامداد امروز تا به الان از انجام 9 عملیات علیه رژیم صهیونیستی خبر داده است و طی این عملیات‌ها، محل تجمع نظامیان اسرائیلی در پایگاه المرج، مزارع شبعای اشغالی، خله الورده و پایگاه البغدادی و شهرک کریات شمونه را مورد هدف قرار داده است.

مقاومت اسلامی لبنان همچنین از مقابله با نظامیان صهیونیست که از منطقه رب ثلاثین در جنوب لبنان در تلاش برای پیشروی زمینی بودند، خبر داد و افزود: مجاهدان با اسلحه سبک و راکت نظامیان اشغالگر را هدف گرفتند.

هرمس یک پهپاد نه چندان بزرگ است که داده‌های نظامی و اکتشافی را به صورت واقعی بدون اینکه متاثر پردازش های خاصی شود، در اختیار پایگاه‌ زمینی خود قرار می‌دهد.

هرمس از سامانه‌های الکترونیکی هوایی متعددی بهره جسته و می‌تواند با برقراری ارتباط ماهواره‌ای و یا به طور مستقل و خودپرداز، ماموریت‌هایش را حداکثر 20 ساعت انجام دهد.

این پهپاد علاوه بر قابلیت انجام ماموریت‌های شناسایی، قابلیت‌های نظارت، هدایت آتش توپخانه، نظارت دریایی، ارزیابی خسارات وارده در جنگ و البته قابلیت رزمی نیز دارد.

متن این خبر در المنار

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه