سازمان ملل اظهارت وزیر خارجه آلمان در دفاع از رژیم صهیونیستی را محکوم کرد خبرگزاری بین المللی

شفقنا . ۱۴۰۳/۷/۲۴،‏ ۲۰:۱۵


شفقنا- خبرگزاری آناتولی گزارش داد: فرانچسکا آلبانیز، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور فلسطین روز سه شنبه دفاع آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه آلمان مبنی بر دفاع از بمباران مکان های آوارگان فلسطینی در غزه توسط از سوی «اسرائیل» را محکوم کرد و نسبت به عواقب قانونی حمایت از کشوری که مرتکب جنایات بین‌المللی می شود، هشدار داد.

آلبانیز این محکومیت را در پستی که در حساب رسمی او در شبکه ایکس منتشر شده، عنوان کرده است. او در این پست به اظهارات وزیر خارجه آلمان که حملات «اسرائیل» را برای هدف قرار دادن مکان‌هایی که غیرنظامیان فلسطینی در آن پناه می‌برند مشروع می‌داند،  واکنش نشان داد.

گزارشگر ویژه سازمان ملل از موضع آلمان در قبال «اسرائیل» و فلسطین و پیامدهای خطرناک این موضع ابراز نگرانی کرد.

آلبانیز در پست خود گفت: باید از بائربوک خواست تا در مورد موضوعاتی که ادعا می کند، مدرکهایی ارائه کند.  از سویی از دست دادن موقعیت حفاظت شده برای مناطق غیرنظامی بازتابی از اقدامات «اسرائیل» در غزه و جاهای دیگر است.

وی تاکید کرد: وزیر خارجه آلمان باید توضیح دهد که چگونه به قتل عام‌ها مشروعیت می‌بخشد.

آلبانیز افزود: اگر آلمان تصمیم بگیرد در کنار کشوری باشد که مرتکب جنایات بین‌المللی می‌شود، این یک انتخاب سیاسی است، اما عواقب حقوقی نیز دارد و در جایی که سیاست‌ها به طرز مشمئزکننده‌ای شکست می‌خورد، عدالت حاکم است.

دفاع وزیر خارجه آلمان از حملات رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان

سخنرانی بائربوک در جلسه مجمع فدرال آلمان در 10 اکتبر به مناسبت اولین سالگرد حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه که در 7 اکتبر 2023 به نوار غزه آغاز شد، با واکنش های گسترده ای روبرو شد.

وزیر امور خارجه آلمان در این نشست با ادعای پنهان شدن حماس در تجمعات غیرنظامی و مدارس گفت: البته دفاع از خود به معنای از بین بردن تروریست ها است نه فقط حمله به آنها.

وی افزود: به همین دلیل، من به سازمان ملل توضیح دادم که مناطق غیرنظامی نیز ممکن است وضعیت حفاظت شده خود را به دلیل سوء استفاده تروریست‌ها از دست بدهند.

رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا بیش از یک سال است که جنگ نسل کشی را علیه غزه به راه انداخته است. این جنگ علاوه بر ویرانی‌های عظیم و قحطی، منجر به شهادت و زخمی شدن بیش از 140 هزار فلسطینی شده است که بخش بزرگی از آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند. علاوه بر این بیش از 10 هزار نفر نیز تا کنون مفقود هستند. این وضعیت یکی از بزرگترین فجایع انسانی در قرن حاضر است.

متن این خبر در خبرگزاری آناتولی

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه