بهترین خودروهای جدید نمایشگاه خودرو پاریس 2024

اخبار خودرو . ۱۴۰۳/۷/۲۵،‏ ۸:۵۷


نمایشگاه خودرو پاریس امسال بیشتر تحت سلطه برند رنو است که بیش از 10 مدل جدید را به نمایش گذاشته. از جمله این 10 مدل باید به کانسپت شاسی بلند آلپاین تا رنو 4 که برگرفته از توینگو است اشاره کرد!

کمپانی Stellantis نیز نسبت نمایشگاه قبلی با قدرت بیشتری حاضر شده و سیتروئن Ami جدید، C4 و کانسپتی برای C5 Aircross نسل بعدی را به نمایش گذاشته است.

آئودی و اشکودا هم جدیدترین خودروهای الکتریکی خود را به نمایش گذاشته اند در حالی که مینی نسخه‌های هات کوپر ورکز، خودروهای برقی کوپر و آیسمن خود را معرفی کرده!

برندهای چینی از جمله BYD، Leapmotor و Xpeng نیز با قدرت کامل در نمایشگاه پاریس 2024 حاضر شده اند! در ادامه به فهرست برترین خودروهای حاضر در این نمایشگاه می‌پردازیم.

آلفارومئو جونیور هیبریدی

نسخه هیبریدی کراس اوور جدید آلفارومئو اولین نمایش عمومی خود را در نمایشگاه پاریس انجام داد. این خودرو که Junior Ibrida نام دارد، به همان پیشرانه هیبریدی ملایم 134 اسب بخاری مانند فیات 600 و جیپ اونجر مجهز است.

آلفارومئو توناله

آلفارومئو از مدل ۲۰۲۵ توناله رونمایی کرده است که فضای داخلی جدید را به ارمغان می‌آورد. این مدل یک کنسول مرکزی شیک‌تر با یک انتخابگر جوی استیکی جدید دارد و کلاستری برای نمایش واضح‌تر اطلاعاتی مانند محدوده باقی‌مانده پلاگین هیبرید.

آلپاین A110 R Ultime

محصول جدید A110 آلپاین کامل بودن را ثابت می‌کند. خودروی اسپرت مشهور این برند فرانسوی به دلیل قوانین ایمنی جدید قرار است در پیست مسابقه حضور یابد. A110 R Ultime با 49 اسب بخار بیشتر از مدل قبلی به قدرت 345 اسب بخاری رسید و یک کیت هوای تهاجمی در مقایسه با A110 R استاندارد، نیروی داون فورس آن را تا 160 کیلوگرم افزایش می‌دهد. تنها 110 دستگاه از این خودرو با قیمت 209 هزار پوندی ساخته می‌‍شود که در صورت شخصی‌سازی بیشتر، 70 هزار پوند قیمت بیشتری پیدا می‌کند.

آلپاین A390 بتا

محور اصلی استراتژی رشد بلندپروازانه آلپاین، یک کراس اوور الکتریکی خواهد بود که به عنوان "A110 for five" در نظر گرفته شده است. کانسپت A390 بتا اولین نگاه به آن خودرو است، با ظاهری جدید و رادیکال که گفته می‌شود که 80 درصد نمونه تولیدی را به نمایش می‌گذارد.

آلپاین Alpenglow Hy6

بستر آزمایشی آلپاین برای موتورهای احتراق هیدروژنی از یک مدل Oreca به پیشرانه V6 کاملاً جدید 3.5 لیتری طراحی شده توسط آلپاین تبدیل شده است. راندمان اولویت‌بندی شده این شرکت ارائه محصولی هایپرکار است که قدرت 730 اسب بخاری دارد و دور موتور برای رسیدن به سقف سرعت می‌تواند تا 9000 دور در دقیقه بچرخد.

آئودی Q6 E-tron اسپرت بک

آئودی Q6 E-tron اسپرت بک که نسخه‌ی خشن‌تر از پرچم‌دار جدید الکتریکی آئودی است، 24 برد بیشتر را در مقایسه با همتای شاسی‌بلند معمولی خود دارد. این موجب می‌شود که بیشترین برد یعنی در حالت پرفورمنس دیفرانسیل عقب مسافتی معادل 652 کیلومتر را سپری کند. فروش در بریتانیا از ماه آوریل آغاز می‌شود و قیمت از 62475 پوند شروع خواهد شد.

بی‌وای‌دی Sea Lion 07

بی‌وای‌دی Sealion 7 جدید یکی از شش مدلی است که این برند در 14 ماه آینده در اروپا عرضه خواهد کرد، زیرا تلاش خود را برای ربودن سهم بازار از شرکت‌هایی مانند تسلا و فولکس واگن افزایش می‌دهد. پلتفرم این خودرو مبتنی بر نسخه به‌روز شده پلتفرم مورد استفاده در Seal Saloon است و در ابتدا به صورت دو موتوره و چهار چرخ متحرک با 0 تا 100 کمتر از 4.5 ثانیه ارائه می‌شود. اواخر این ماه در بریتانیا عرضه می‌شود و قیمت آن از 45000 پوند شروع خواهد شد.

سیتروئن AMi

فیس لیفت محصول کوچک الکتریکی سیتروئن چهارمین سالگرد تولد خود را با طراحی جدید الهام گرفته از طرح افسانه‌ای 2CV جشن می‌گیرد. ظاهر جدید «همدلانه و بالغ‌تر» آن، شیارهایی شبیه دریچه روی بال‌های جلو، «پلک‌های» مشکی روی محفظه چراغ‌های جلو و یک فرورفتگی به شکل لبخند در محفظه لوگوی جدید سیتروئن به ارمغان می‌آورد. با این حال، هیچ چیز زیر بدنه تغییر نکرده است.

سیتروئن C4

فیس لیفت سیتروئن C4 فیس لیفت با طراحی جدید و پیشرانه‌ بازنگری شده از راه رسید. این خودرو یک موتور هیبریدی ملایم 99 اسب بخاری جدید به دست آورده و پیشرانه بنزینی آن دارای قدرت 99 اسب بخاری است، به این معنی که دیگر نمی‌توانید یک C4 با گیربکس دستی داشته باشید. تحویل در اوایل سال آینده آغاز خواهد شد.

سیتروئن C5

ایرکراس فعلی از خودروهای تولیدی این برند است که با پیشرانه الکتریکی عرضه نمی‌شود، اما به‌زودی تغییر خواهد کرد. مدل فعلی به‌زودی برای نسل جدید و به عنوان مدل دوقلو پژو 3008 عرضه خواهد شد و آیرودینامیک را در اولویت قرار داده و ظاهری رادیکال را به ارمغان می‌آورد.

داچیا بیگستر

بیگستر که در حقیقت بزرگ‌ترین محصول داچیا تا به امروز است، در سال آینده به عنوان رقیب جدی اشکودا کودیاک و فورد کوگا عرضه خواهد شد. البته با جاه‌طلبی‌های بزرگ‌ حتی قصد رقابت با لندروور دیفندر پریمیوم را هم دارد. به نظر می‌رسد که تمام ابزارهای لازم را برای رسیدن به چنین رقابتی دارد، از جمله سیستم چهار چرخ محرک، استایل خشن، چراغ‌های جلو LED، رینگ 19 اینچی و یک پیشرانه هیبریدی قوی.

لیپ موتور B10

برند چینی لیپ موتور که پشتیبانی Stellantis را دارد، اولین مدل جهانی خود، کراس اوور الکتریکی B10 را معرفی کرد. رقیبی برای جیپ اونجر، مینی آیسمن و رنو 4، این خودرو قرار است سال آینده با قیمت کمتر از 30000 پوند راهی بازار بریتانیا شود.

مینی جان کوپر ورکز الکتریکی

مینی یکی از آخرین برندها است که به سمت خودروهای الکتریکی تغییر جهت داده است. خودرویی که شامل انواع جان کوپر ورکز از کوپر و آیسمن گرفته تا برخی دیگر. این دو مدل تقویت شده و قدرت بیشتری را ارائه می‌کنند، برای رقابت با فولکس واگن گلف GTI که قدرت 254 اسب بخار دارد، گزینه معقولی است. جان کوپر ورکز 0 تا 100 کمتر از 5.9 ثانیه و آیسمن 0 تا 100 کمتر از 6.4 ثانیه دارد.

موبیلیز Duo

رنو توئیزی را دوست داشتید؟ باید بگوییم دیگر خبری از آن نیست و خودرو موبیلیز Duo جانشین معنوی آن مدل دوست داشتنی رنو شده. البته این خودرو جدید دارای فناوری مدرن، باتری بزرگ‌تر و موتور قدرتمندتر است. باتری آن دارای ظرفیت 10.3 کیلووات ساعت است که با یک بار شارژ مسافت 160 کیلومتری را سپری می‌کند، اما توئیزی تنها می‌توانست 100 کیلومتر برد حرکتی داشته باشد.

پژو e-3008 و e-5008

پژو در نمایشگاه خودروی پاریس، نسخه‌های با برد حرکتی بیشتر شاسی‌بلندهای جدید e-3008 و e-5008 الکتریکی خود را به نمایش گذاشت که به ترتیب برد حرکتی 696 کیلومتر و 664 کیلومتری دارند. این به لطف بسته باتری 96.9 کیلووات ساعتی جدید است که برد حرکتی به مراتب بیشتر را رقم زده!

پژو e-408

پژو خط تولید خودروهای برقی خود را با نسخه باتری‌دار 408 تکمیل کرده است. بسته باتری 58.2 کیلووات ساعتی و یک موتور 207 اسب بخاری در جلو قرار گرفته که برد حرکتی 449 کیلومتری را رقم می‌زند. این مدل برای نخستین بار در نمایشگاه پاریس رونمایی شد.

رنو 4 E-Tech

رنو 4 بازگشته است، این بار به عنوان یک کراس اوور الکتریکی برای رقابت با مینی آیسمن. دومین مدل از خانواده نمادین رنو! طراحی مدل 4 از سوپرمینی رنو 5 که اخیراً عرضه شده پیروی می‌کند و ظاهر مشابهی را به همراه دارد. این خودرو دارای یک موتور الکتریکی 118 اسب بخاری در جلو و یک باتری 40 کیلووات ساعتی در عقب است که برد حرکتی 304 کیلومتری ارائه می‌دهد. این در حالیست که مدل‌های با مشخصات بالاتر عملکرد را به 148 اسب بخار رسانده و باتری 52 کیلووات ساعتی برد حرکتی را به 400 کیلومتر هم می‌رساند.

رنو 17 الکتریک رستمود

آیا از دگردیسی فورد کاپری از کوپه جسورانه به SUV سازگار متحیر شده‌اید؟ این رنو 17 جدید ممکن است تنها پاسخ باشد! رقیب نسل جدید کاپری دارای یک موتور الکتریکی 270 اسب بخار و شاسی فیبر کربن به‌روز است. این مدل که با همکاری طراح فرانسوی Ora Ito طراحی شد، کمی عریض‌تر بوده و ارتفاع کمتری از مدل اصلی 17 دارد، البته کابین، درب، پنجره، شیشه و زیر بدنه حفظ شده است.

رنو Twingo

نتیجه احیای پلتفرم رنو 4 و مدرن‌سازی، خلق مدلی است که به عنوان توینگو شناخته می‌شود و از طراحی خاص و چشم‌نواز برخوردار است. این مدل در سال 2026 عرضه خواهد شد و نمایشگاه پاریس اولین حضور عمومی آن است.

اشکودا Elroq

اشکودا Elroq جدید، سومین خودروی الکتریکی این برند است، و این کمپانی اهل چک امیدوار است که فروش را بوسیله برخی از بزرگ‌ترین بازیگران صنعت خودرو انجام دهد. Elroq که از 18 اکتبر قابل سفارش خواهد بود، در بالاترین مشخصات خود می‌تواند برد حرکتی 576 کیلومتری داشته باشد. با این حال، بزرگ‌ترین برگ برنده آن قیمت 31500 پوندی است که نسبت به برخی رقبا چون کیا نیرو الکتریکی، ارزان‌تر است.

تی‌اچ‌کی LSR-05

اگر تا به حال نام تامین کننده قطعات ژاپنی THK را نشنیده اید، شما را می‌بخشیم، اما جدیدترین محصول کانسپت آن ارزش توجه را دارد. طراحی شده توسط Shiro Nakamura، طراح نیسان GT-R، ویترینی از آخرین پیشرفت‌های تکنولوژیکی این شرکت، از جمله موتورهای داخل چرخ و شارژ بی سیم است. اولین حضور اروپایی آن از طریق نمایشگاه پاریس صورت گرفت.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.