مهاجرت تحصیلی به آلمان به صورت رایگان با هما

گسترش نیوز . ۱۴۰۳/۷/۲۵،‏ ۹:۵۴


یکی از محبوب ترین روش ها برای مهاجرت، تحصیل در دانشگاه کشور های خارجی است. می توان گفت یکی از کم ریسک ترین و راحتترین روش ها برای دانشجویان به حساب می آید. اما با وجود راحت بودن مهاجرت تحصیلی، برخی از دانشجویان با چالش هایی روبرو هستند که می تواند مانع مهاجرت شان از این طریق شود. کشور آلمان یکی از کشور های محبوب برای مهاجرت است. این کشور دارای اقتصادی پویا، بازار کاری مناسب، فرصت های متنوع شغلی، رفاه اجتماعی و سطح زندگی بالا است که تمامی این موارد موجب شده که این کشور به یکی از محبوب ترین کشور ها و مهاجر پذیر ترین کشور ها تبدیل شود.

حال در این مقاله قصد داریم تا روشی را به شما بیان کنیم که بتوانید به صورت رایگان در این کشور تحصیل نمایید.

شرایط تحصیل رایگان در آلمان

مهاجرت تحصیلی به آلمان دارای شرایطی است که دانشجویان با داشتن آن می توانند به صورت رایگان در این کشور تحصیل کنند. از آنجایی که هزینه های تحصیل در آلمان حداقل از ۱۰ هزار یورو به بالا می باشد، این روش می تواند از محبوب ترین روش ها برای کاهش هزینه های دانشجویان به حساب آید. 

شرایط تحصیل رایگان در آلمان عبارت است از:

۱- داشتن مدرک زبان آلمانی تا سطح b2 

۲- مدارک هویتی

۳- رزومه تحصیلی مناسب

۴- داشتن مقاله (اختیاری)

۵- داشتن انگیزه نامه

۶- داشتن توصیه نامه

متقاضیان با ارائه مدارک می توانند نسبت به اخذ پذیرش از دانشگاه های دولتی این کشور اقدامات لازم را انجام دهند.

 سیستم آموزش عالی در آلمان

کشور آلمان دارای بیش از ۴۰۰ دانشگاه است که به سه دسته کلی تقسیم می شوند. دسته اول دانشگاه های دولتی، دسته دوم دانشگاه های خصوصی و دسته سوم کالج ها. متقاضیان می توانند با توجه به شرایطی که دارا هستند در یکی از دانشگاه های ذکر شده تحصیل کنند. مقاطع تحصیلی در آلمان نیز مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری است. اگر متقاضیان بتوانند از دانشگاه های دولتی آلمان پذیرش اخذ کنند، تحصیل شان رایگان می باشد. توجه داشته باشید که برای تحصیل پزشکی در آلمان نیز می توانید از این مزیت استفاده کنید؛ چرا که تحصیل پزشکی در دانشگاه های خصوصی هزینه بالایی داراست. 

 مراحل مهاجرت تحصیلی به کشور آلمان

یکی از مهم ترین موضوعات در پروسه مهاجرت، انجام مراحل به ترتیب اولویت می باشد. بدین صورت که شما نمیتوانید بدون اخذ پذیرش تحصیلی به سفارت آلمان مراجعه کنید. برخی از مراحل اصلی مهاجرت تحصیلی به آلمان عبارت است از: 

۱- پیدا کردن دانشگاه و انتخاب رشته تحصیلی 

در اولین گام شما باید تعیین کنید که قصد ادامه چه رشته تحصیلی را در دانشگاه دارید. سپس بر اساس آن لیست جامعی از دانشگاه های آلمان را برای اپلای جستجو نمایید. پس از جستجو دانشگاه باید مدارک تحصیلی تان را ارسال کنید تا دانشگاه با بررسی مدارک در صورت پذیرش ، نامه تاییدیه درخواست تان را ارسال نماید.

توجه داشته باشید که شما باید با توجه به مدرک زبانی که اخذ کرده اید برای دانشگاه ها اقدام نمایید. اگر دانشگاه مدرک زبان انگلیسی را برای ادامه تحصیل شما قبول نداشته باشد، درخواست شما برای تحصیل در دانشگاه رد می شود. 

۲- اخذ پذیرش و جمع آوری مدارک

پس از اخذ پذیرش از دانشگاه مد نظرتان باید مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان را  جمع آوری کنید. 

این مدارک شامل دیپلم، ریز نمرات، مدرک زبان، رزومه تحصیلی و انگیزه نامه و... می باشد که باید آن ها را با توجه به ترتیبی که سفارت ارائه داده است بچینید. درصورت مغایرت با ترتیب سفارت درخواست شما از سمت آنها رد می شود و باید دوباره اقدام نمایید.

۳- مرحله اخذ ویزا 

پس از جمع آوری مدارک باید درخواست اخذ ویزا را به سفارت ارسال کنید. سفارت آلمان معمولا بین ۱ الی ۲ ماه پاسخ درخواستتان را از طریق ایمیل به شما ارسال می کند. شما باید در این مرحله به سفارت مراجعه کرده و برای مصاحبه با آفیسر آماده باشید. در این مصاحبه معمولا سوالات متفاوتی از اهداف شما برای مهاجرت به آلمان پرسیده می شود.

 مشاوره مهاجرت تحصیلی

از آنجایی که مهاجرت مبحث بسیار مهمی در زندگی هر فرد است، متقاضیان می توانند با گرفتن مشاوره تخصصی از موسسه مهاجرتی معتبر مثل هلدینگ هما در کمترین زمان کار های پذیرش و ویزا ی شان را انجام دهند. همچنین می توانند با گرفتن مشاوره تخصصی و بررسی دقیق شرایط شان از طریق وکیل مهاجرت مسیر مهاجرتی شام را پیدا کنند و کشوری که متناسب با شرایط شان می باشد را انتخاب نمایند. چنانچه تا به حال مشاوره تخصصی مهاجرت دریافت نکرده اید، می توانید با مراجعه به هلدینگ مهاجرتی هما با مشاوره اولیه رایگان شرایط تان را بررسی نمایید.

 هزینه های زندگی در آلمان 

از دیگر موضوعات مهم پیرامون مهاجرت، هزینه های زندگی در این کشور است. اگر شما بتوانید به صورت رایگان در آلمان تحصیل کنید، حجم زیادی از هزینه های تحصیلی تان کاسته می شود. هزینه های زندگی در آلمان نیز از ماهی ۷۰۰ یورو تا ۲۰۰۰ یورو به بالا می باشد و این هزینه بسته به هزینه اجاره منزل و نوع زندگی دانشجو است. 

توجه داشته باشید که برای مهاجرت تحصیلی به آلمان، شما باید دارای نامه تمکن مالی باشید. این نامه هزینه یک سال زندگی شما در آلمان است که به دولت این کشور اعلام می کند که شما از پس هزینه های تحصیل تان بر می آیید و نیازی به کمک دولت ندارید. همچنین پول شما در بانک های آلمان بلوکه شده و ماهانه مبلغ ۱۰۰۰ یورو برای شما ارسال می شود. 

سایر هزینه های زندگی در آلمان نیز شامل خورد و خوراک است که با توجه به زندگی دانشجو هزینه های متفاوتی را داراست. البته دانشجویانی که سابقه تحصیلی مناسبی را دارا هستند، می توانند با اخذ بورسیه های تحصیلی، بخش زیادی از هزینه های زندگی شان را پوشش دهند.

سخن پایانی

در پایان این مقاله ما شرایط تحصیل رایگان و اخذ ویزا تحصیلی آلمان را بیان کردیم. شما می توانید با گرفتن مشاوره از هلدینگ مهاجرتی هما به راحتی مسیر درستی را برای مهاجرت به آلمان پیدا کنید و نگران اخذ ویزا و پذیرش تحصیلی از دانشگاه های این کشور نباشید.

اخبار مرتبط

  • مهاجرت کاری به آلمان

  • حمید فرخ نژاد ، بازیگر وطن فروش به التماس افتاد ! + ببینید

  • چگونه از رد درخواست ویزا جلوگیری کنیم؟ راهکارها و نکات کلیدی

  • تازه داماد بالاخره قتل را گردن گرفت | اعترافات میلاد را بخوانید

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.