مشارکت بی‌سابقه مردم ایالت جورجیا در رای‌گیری زودهنگام انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خبرگزاری بین المللی

شفقنا . ۱۴۰۳/۷/۲۵،‏ ۱۰:۲۵


شفقنا- مقامات ایالت جورجیا از شرکت گسترده مردم این ایالت در رای‌گیری زودهنگام انتخابات ریاست جمهوری خبر دادند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ رویترز نوشت: براساس آمارها، مردم در ایالت جورجیا – که یکی از چند ایالت بسیار مهم و سرنوشت ساز در روند تعیین رییس جمهور آمریکا است- در رای گیری زودهنگام انتخابات حضور چشمگیری داشته‌اند به طوریکه حداقل 252000 رای دهنده تا ساعت 4 بعد از ظهر در محل های رای گیری زودهنگام رای دادند. مقامات گفته‌اند این تعداد مشارکت کننده دو برابر انتخابات قبلی در سال 2020 است.

ترامپ در یک رویداد انتخاباتی در آتلانتا به رای گیری زودهنگام در جورجیا واکنش نشان داد و گفت: «رای‌ها در حال آمدن هستند و برای ما در سطح خوبی قرار دارند.»

رای دادن زودهنگام، چه به صورت حضوری یا از طریق پست، به طور فزاینده ای در بین رای دهندگان ایالات متحده محبوب شده است. به گفته ستاد انتخابات دانشگاه فلوریدا، تقریباً از هر 7 رای دهنده، 1 نفر رای خود را پیش از روز انتخابات در سال 2020 به صندوق انداخته است. با این حال، بسیاری از جمهوری‌خواهان با گسترش چشمگیر رای‌گیری پستی در آن سال مخالفت کردند و گفتند که امنیت کمتری نسبت به رای‌گیری حضوری دارد. ترامپ هم در آن زمان این نوع انتخابات را راهی برای تقلب دمکرات‌ها نامیده بود.

این خبر را در رویترز ببینید

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.