مطالعه جدید: مسواک‌ها محل زندگی صدها ویروس بی‌خطر خبرگزاری بین المللی

شفقنا . ۱۴۰۳/۷/۲۵،‏ ۱۰:۲۶


شفقنا-آیا می‌توان باور کرد که بیش از 600 ویروس مختلف در طول روز در اطراف شما می‌چرخد؟ این چیزی است که مجله « Frontiers in Microbiomes » در مطالعه جدید خود منتشر کرده است که بر بررسی میکروبیوم‌ها و تأثیر آنها بر دنیای اطراف ما تمرکز دارد.

به گزارش شفقنا به نقل از العربی الجدید، این مطالعه نشان داد که مسواک‌ها و علم دوش‌ها مملو از این ویروس‌ها هستند. «اریکا هارتمن»، مسئول این مطالعه در دانشگاه نورث وسترن در ایالت ایلینوی ایالات متحده آمریکا گفت:«تعداد ویروس‌هایی که ما پیدا کردیم بسیار زیاد است.»

وی افزود: «ما ویروس‌های زیادی را پیدا کردیم که اطلاعات کمی درباره آنها داریم و بسیاری از ویروس‌های دیگر را که قبلاً ندیده‌ بودیم.»

هارتمن اظهار داشت: «محققان دریافتند که در نمونه‌هایی که از مسواک و علم دوش گرفته‌اند تفاوت وجود دارد، زیرا هر مسواک و هر علم دوش یک جزیره کوچک مستقل است اما او اطمینان داد این ویروس‌ها برای انسان خطرناک نیستند ولی به باکتری‌های داخلی حمله کرده و آن ها را تکثیر می‌کنند.»

محققان بر این باورند که انواع ویروس‌های تازه کشف شده می‌توانند گنجینه‌ای برای کمک به تحقیقات انجام شده برای درمان عفونت‌های باکتریایی مقاوم به آنتی بیوتیک باشند.

متن این خبر در العربی الجدید

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.