نارضایتی اصلاح‌طلبان از عراقچی/ به ظریف اختیارات کامل بدهید!

جهان نیوز . ۱۴۰۳/۷/۲۵،‏ ۱۱:۵۰


داغ کنيد+۰
کد مطلب : 901144
تاکید اصلا‌ح‌طلبان بر ورود ظریف به عرصه دیپلماسی دولت در حالی است که تجربه برجام همچنان پیش چشمان ماست.
گروه سیاسی جهان‌ نیوز: حمیدرضا جلایی‌پور، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در آخرین مطلب خود به وضعیت کنونی ایران در داخل و منطقه پرداخته سپس توصیه می‌کند برای حل بحران منطقه‌ای باید بر دیپلماسی ظریف تکیه کرد: «دیپلمات‌های ورزیده ما مثل جواد ظریف دائم باید با اختیارات کامل در سفر باشند و کلیشه‌هایی را که علیه ایران شکل گرفته، خنثی کنند»!

جلایی‌پور درحالی می‌خواهد که ظریف با اختیارات کامل به عنوان نماینده ایران در بین کشورها بچرخد، که سیدعباس عراقچی، تاکنون به هفت کشور منطقه‌ای سفر کرده تا سران کشورها را از خطر اسرائیل آگاه کند. واقعیت این است که مواضع اخیر عراقچی و پزشکیان در مورد مقاومت و ادبیات و لحن قاطع آن‌ها در برابر اسرائیل، به مذاق اصلاح‌طلبان خوش نمی‌آید. از همین رو در حالی که دولت وزیر خارجه مستقر دارد، جلایی‌پور می‌خواهد ظریف با اختیارات کامل(فراتر از وزیر) دیپلماسی ایران را نمایندگی کند.

آقای جلایی‌پور و طیف سیاسی ایشان یا به دنبال دوگانه سازی در سیاست خارجی کشور و ایجاد تحرکات سیاسی متضاد با وزارت خارجه هستند، یا اینکه به ظریف به عنوان گزینه جایگزین عراقچی (اما با اختیاراتی بیشتر از یک وزیر) فکر می‌کنند.

تاکید اصلا‌ح‌طلبان بر ورود ظریف به عرصه دیپلماسی دولت در حالی است که تجربه برجام همچنان پیش چشمان ماست. ظریف اگر دیپلمات قدرتمندی بود، ترامپ توانایی خروج از برجام را نداشت. ظریف نشان داده است که در شرایط عادی هم نمی‌تواند عایدی چندانی در عرصه دیپلماسی برای ایران داشته باشد. در همین راستا قبلاً هم طیب‌نیا، چهره اقتصادی اصلاح‌طلب و مشاور عالی پزشکیان گفته بود: «ظریف را  ضعیف‌ترین وزیر خارجه بعد از انقلاب می‌دانم».
https://jahannews.com/vdcgtq9ytak9zq4.rpra.html
jahannews.com/vdcgtq9ytak9zq4.rpra.html
# تگ ها
حمیدرضا جلایی پورظریفعباس عراقچیپزشکیان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.