اولین اجلاس مشترک اروپا و کشورهای حوزه خلیج فارس خبرگزاری بین المللی

شفقنا . ۱۴۰۳/۷/۲۵،‏ ۱۴:۲۴


شفقنا- اروپا اولین نشست مشترک خود را با کشورهای حاشیه خلیج فارس برگزار می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ رویترز نوشت: امروز چهارشنبه اولین نشست مشترک اتحادیه اروپا و کشورهای حوزه خلیج فارس برگزار خواهد شد. هدف اروپا از این نشست برقراری ارتباط دوستانه با کشورهای عربی و همچنین استفاده از ظرفیت‌های منطقه‌ای برای منزوی ساختن هرچه بیشتر روسیه عنوان شده است.

اروپا از زمان تهاجم روسیه به اوکراین در فوریه 2022 با بلوک‌های منطقه‌ای زیادی ارتباط برقرار کرده است. اجلاس مشترک با کشورهای آسه آن و اولین اجلاس با کشورهای حوزه کارائیب و آمریکای لاتین جزیی از این برنامه بوده است. حالا اروپا قصد دارد با شش کشور ثروتمند حاشیه خلیج فارس اجلاس مشترکی برگزار کرده تا از ظرفیت‌های آنان برای مدیریت جنگ در اوکراین و خاورمیانه بهره ببرد.

بنا به گفته یک مقام اروپایی، نشست این اتحادیه با بحرین، کویت، عمان، قطر، عربستان سعودی و امارات متحده عربی تجارت و سرمایه گذاری، انرژی های تجدیدپذیر، امنیت منطقه ای و مسائل شهروندان مانند ویزا را پوشش خواهد داد.

گفتگوها در مورد توافقنامه تجارت آزاد اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس که 35 سال پیش آغاز شده  اما از سال 2008 به حالت تعلیق درآمده است جزء دیگری از این گفتگوها است.

این خبر را در رویترز ببینید

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه