آژانس بین‌المللی انرژی: سوخت‌های فسیلی ممکن است ارزان‌تر و فراوان‌تر شوند خبرگزاری بین المللی

شفقنا . ۱۴۰۳/۷/۲۵،‏ ۱۴:۲۵


شفقنا- یک نهاد وابسته به سازمان ملل پیش بینی کرد: سوخت‌های فسیلی ارزان و فراوان‌تر شوند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ گاردین نوشت: به گفته آژانس بین‌المللی انرژی با اقبال کشورها به انرژی‌های نو و پاک ممکن است سوخت‌های فسیلی ممکن است ارزان‌تر و فراوان‌تر شوند. این ناظر انرژی جهان عصر جدیدی را در زمینه انرژی پیش بینی می‌کند که در آن، کشورها به نفت، گاز و زغال سنگ بیش از نیاز خود برای تأمین رشد اقتصادی دسترسی دارند که نهایتاً منجر به کاهش قیمت‌ها برای خانوارها و مشاغل می‌شود.

گزارش چشم‌انداز سالانه این آژانس مستقر در پاریس نشان می‌دهد که مصرف‌کنندگان انرژی می‌توانند از افزایش اخیر قیمت‌های جهانی نفت و گاز ناشی از تحولات ژئوپلیتیکی-در خاورمیانه- انتظار «فضای تنفس» داشته باشند، زیرا سرمایه‌گذاری در پروژه‌های جدید سوخت‌های فسیلی از تقاضای جهانی پیشی گرفته است.

فاتح بیرول، مدیر اجرایی آژانس بین‌المللی انرژی گفت: این گزارش پیش‌بینی ما را تأیید می‌کند که مصرف سوخت فسیلی در جهان قبل از سال 2030 به اوج خود خواهد رسید و با اعمال سیاست‌های اقلیمی، به سمت کاهش سوق داده خواهد شد. اما در ادامه با تداوم سرمایه گذاری در صنعت نفت و گاز، شاهد کاهش قیمت در این بازار خواهیم بود.

بیرول افزود: نمی‌توانم بگویم که آیا ما دوباره شاهد نفت 100 دلار در هر بشکه خواهیم بود یا نه، اما آنچه می‌توانم بگویم این است که با وجود درگیری‌های جاری در خاورمیانه، همچنان شاهد کاهش قیمت خواهیم بود.

گفتنی است قیمت نفت در روز سه‌شنبه در میانه نگرانی‌های فزاینده در مورد تقاضای کاهشی چین و همچنین اوضاع تنش بار در خاورمیانه به زیر ۷۴ دلار سقوط کرد.

این خبر را در گاردین ببینید

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.