افتتاح ۲۵۲ خانه محیط زیستی در سطح شهر تهران

رکنا . ۱۴۰۳/۷/۲۵،‏ ۲۱:۴۷


رکنا: با افتتاح ۲۵۲ خانه محیط زیست، فرصتی برای آشنایی بیشتر شهروندان با مسائل محیط زیستی و مشارکت فعالانه آن‌ها فراهم شده است.

به گزارش رکنا، آئین افتتاح ۲۵۲ خانه محیط‌زیست در سطح شهر تهران با حضور جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران، شهردار منطقه ۳، مدیران شهری، فعالان محیط زیست، شهروندان، نخبگان و معتمدین محلات برگزار شد.

حمید جوانی شهردار منطقه ۳ تهران در این مراسم گفت: امروز شاهد افتتاح ۲۵۲ خانه محیط زیستی در تهران هستیم و از این تعداد ۱۱ خانه در منطقه ۳ است. به واسطه متبرک شدن این افتتاح یکی از این خانه‌ها محیط زیست در امام زاده قاضی الصابر (ع) قرار گرفته است که امروز به بهره برداری می‌رسد.

وی گفت: خانه‌های محیط زیست یک پل ارتباطی میان جامعه و محیط زیست است که می‌تواند به اهمیت محیط زیست و وظایف ما در قبال منابع طبیعی که داریم اشاره کند. در این مسیر اقداماتی که در جهت فرهنگ‌سازی تعریف شده می‌تواند در ارتقای آموزش شهروندی تأثیر داشته باشد و می‌تواند رفتارهای شهروندانمان را در خصوص محیط زیست به رفتارهای سبز تبدیل کند تا هر شهروندمان را به عنوان نگهبان طبیعت تبدیل کند.

جوانی اظهار کرد: همه مدارس ما می‌توانند خود یک خانه محیط زیست باشند و قطعاً تأثیرگذاری اش می‌تواند از خانه‌های محیط زیست بیشتر باشد.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.