از حق الزحمه‌های اندک کار دانشجویی تا پرونده‌های قضایی دانشجویان متخلف

خبرگزاری دانشجو . ۱۴۰۳/۷/۲۶،‏ ۹:۰۶


هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در دانشگاه‌ها منتشر شد. برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را در برگرفت و حائز اهمیت بود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد. برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آنها حائز اهمیت بود. گزیده‌‍ای از مهم‌ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته گذشته را مرور می‌کنیم.

دانشجویان در قبال کار دانشجویی چقدر دریافت می‌کنند/ رزومه سازی با درآمد اندک


کار دانشجویی می‌تواند در زمینه‌های مختلفی باشد و تجربه‌های متنوعی برای دانشجویان فراهم کند، مانند ارتقاء مهارت‌های اجتماعی، بهبود مدیریت زمان، و ایجاد یک رزومه قوی در دانشگاه است.

 کار دانشجویی به نوعی از فعالیت شغلی گفته می‌شود که معمولاً به صورت پاره وقت یا فصلی به دانشجویان ارائه می‌شود تا به آنها کمک کند هزینه‌های زندگی و تحصیل خود را تامین کنند. این نوع کار‌ها می‌توانند در محیط دانشگاه، مانند کتابخانه یا آزمایشگاه باشند. کار دانشجویی می‌تواند در زمینه‌های مختلفی باشد و تجربه‌های متنوعی برای دانشجویان فراهم کند، مانند ارتقاء مهارت‌های اجتماعی، بهبود مدیریت زمان، و ایجاد یک رزومه قوی در دانشگاه است.

بسیاری از دانشجویان علاقمند هستند که رزومه قوی در دانشگاه ایجاد کنند؛ کار دانشجویی نیز می‌تواند یک راه حل خوبی برای رزومه سازی باشد که دانشجویان باید به آن توجه کنند.

زمان برگزاری آزمون زبان msrt در آبان و آذرماه ۱۴۰۳ اعلام شد


سازمان امور دانشجویان، تاریخ و زمان برگزاری آزمون زبان انگلیسی MSRT مربوط به آبان و آذر سال ۱۴۰۳ را اعلام کرد.

 بر اساس اعلام اداره کل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان، تاریخ و زمان برگزاری آزمون زبان انگلیسی MSRT مربوط به آبان و آذر سال ۱۴۰۳ اعلام شد.آزمون زبان انگلیسی MSRT آبان ماه جمعه مورخ ۲۵ آبان ۱۴۰۳ و آزمون زبان انگلیسی MSRT آذر ماه جمعه مورخ ۲۳ آذر ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.


برای اقدامات مجرمانه برخی از دانشجویان و اساتید پرونده‌های قضائی تشکیل شده 


سخنگوی قوه قضائیه گفت:درباره اقدامات مجرمانه برخی از دانشجویان و اساتید پرونده‌های قضائی تشکیل شده، باید تذکر دهم که اکثر این افراد در سال ۱۴۰۱ با رأفت اسلامی نظام، مشمول عفو رهبری شده و پرونده‌هایشان مختومه شده است.

سخنگوی قوه قضائیه نیز در همین رابطه امروز در نشست خبری در پاسخ به سوالی در مورد رویکرد قوه قضائیه نسبت به بازگشت برخی دانشجویان و اساتید به دانشگاه‌ها با دستور رئیس جمهور و وزیر علوم که در سال‌های ۱۴۰۱ مرتکب جرایمی شده‌اند، گفت: دانشجویان و اقدامات انجام شده از سوی آنها پیرامون اغتشاشات ۱۴۰۱ عمدتاً حول موارد انضباطی مطرح بوده که در صلاحیت دانشگاه‌ها قرار دارد و بحث اخراج و بازگشت آنها ارتباط با وظایف وزارت علوم دارد که قوه قضائیه از آنجایی که در این رابطه مسئولیتی نداشته، دخالتی هم نداشته است.

آنچه که دانشجویان جدید الورود باید در مورد غذای دانشجویی بدانند


یکی از دغدغه‌های مهم دانشجویان جدید الورود در کنار خوابگاه و رفت آمد، تغذیه در دانشگاه است؛ از این رو با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید به نکاتی در خصوص تغذیه دانشجویان جدید الورود می‌پردازیم.

نتیجه کنکور مشخص شد و هر دانشجویی می‌داند که قراراست بر صندلی کدام دانشگاه بنشیند. یکی از مهم‌ترین مسئله دانشجویان جدیدالورد تغذیه است؛ با توجه به شروع سال تحصیلی جدید، این سوال برای دانشجویان جدید الورود پیش می‌آید که چگونه باید درسامانه تغذیه دانشگاه ثبت نام کنند.

سهم دانشجو از تأمین هزینه غذا در طی سنوات عادی مجاز تحصیل (کاردانی چهار نیمسال، کارشناسی هشت نیمسال، کارشناسی ارشد چهار نیمسال، دکترای حرفه‌ای و دکترای مسـتقیم دوازده نیمسال، دکترای تخصصی ناپیوسته و دکترای دستیاری هشت نیمسال، دکترای پیوسته شانزده نیمسال و پسادکتری برای هر دوره دو نیمسال)، به تفکیک قیمت غذای پرهزینه، متوسط هزینه و کم هزینه به ترتیب پانزده هزار تومان، دوازده هزار تومان و هفت هزارو پانصد تومان تعیین شد.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه