از رسانه ها/ «از کلیت بودجه می توان به انقباضی بودن آن و عدم تغییر در سیاست ها علی رغم وعده های دولت پی برد» خبرگزاری بین المللی

شفقنا . ۱۴۰۳/۷/۲۶،‏ ۹:۲۶


شفقنا- روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: «در این هفته آقای پزشکیان از اقدامات دولت چهاردهم برای تنظیم بودجه سال آینده و ارائه بموقع آن تا نیمه آبان به مجلس خبر داد و به تشریح اولویت‌های بودجه سال 1404 پرداخت که از کلیت آن می‌توان به انقباضی بودن بودجه به دلیل ادامه شرایط تحریمی و رضایت دادن به وضعیت موجود و عدم تغییر و ساختارشکنی در سیاست‌ها، علیرغم وعده‌های دولت پی برد.»

به گزارش شفقنا، روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله امروز خود نوشت:

بسم‌الله الرحمن الرحیم
طلیعه هفته با میلاد خجسته آئینه حسن ایزدی، گنجینه علم احمدی، غنچه گلزار هادوی، و عطر گل محمدی(ص) اباالحجه، حضرت امام حسن عسکری علیه‌السلام همراه بود؛ امامی که ماه ربیع‌الثانی را با عطر وجودش عطرآگین کرد و قدومش، پائیز دل‌انگیز را شکوفه‌باران نمود. بدین‌ترتیب، هفته را با تبریک به خورشید سپهر رهبری و احیاگر فقه جعفری، حضرت مهدی(عج) آغاز کردیم تا شاید دعای آن حضرت در حق مظلومان و ستم‌دیدگان جهان باعث گشایش و فرج زجرکشیدگان عالم و مصیبت ‌دیدگان لبنان و غزه از ظلم و جنایت فرزندان صهیون و سفاکان پلشت تاریخ شود. در جهانی که جنایتکاران در مقابل چشم دولت‌های حامی حقوق بشر به ویران کردن شهرها، نسل‌کشی ملت‌ها و آواره‌سازی انسان‌ها مشغول بوده و به آن افتخار هم می‌کنند، مظلومین عالم چشم‌انتظار منتقمی هستند که بتواند جنایتکاران را به زیر کشیده و اشک و حرمان را از گونه زجردیدگان عالم پاک کند.

در این هفته آقای پزشکیان از اقدامات دولت چهاردهم برای تنظیم بودجه سال آینده و ارائه بموقع آن تا نیمه آبان به مجلس خبر داد و به تشریح اولویت‌های بودجه سال 1404 پرداخت که از کلیت آن می‌توان به انقباضی بودن بودجه به دلیل ادامه شرایط تحریمی و رضایت دادن به وضعیت موجود و عدم تغییر و ساختارشکنی در سیاست‌ها، علیرغم وعده‌های دولت پی برد.

هفته جاری پیکر سرلشکر نیلفروشان که در حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به جنوب بیروت به همراه سیدحسن نصرالله به شهادت رسیده بود، برای خاکسپاری به کشور بازگشت و بر روی دوش ملت ایران تشییع شد. وی که سابقه حضور 7 ساله در لبنان را در کارنامه درخشان خود داشت، توانسته بود تجربیات گران‌قیمت مستشاری خود را در اختیار رزمندگان حزب‌الله قرار دهد که به گفته رزمندگان مقاومت از این پس در غیاب او، این راهکارها به تزلزل هرچه بیشتر رژیم صهیونیستی در منطقه خواهد انجامید.

در صحنه بین‌المللی، تداوم جنگ‌افروزی و شرارت‌های رژیم صهیونیستی، مهمترین رویداد خبری هفته بود. اشغالگران صهیونیست، به موازات اقدامات ضدانسانی و وحشیانه در منطقه، این هفته نیز در غزه به جنایات خود تداوم بخشیده و صحنه‌های فجیعی از به خاک و خون کشیدن مناطق مختلف غزه را رقم زدند. در حالی آمار جنایت صهیونیست‌ها طی یک سال گذشته از 42 هزار و 400 شهید و بیش از 90 هزار زخمی فراتر رفته است که تنها در روز سه‌شنبه گذشته بیش از 80 فلسطینی در حملات ارتش صهیونیستی قتل‌عام شدند.

در شرایطی که کشتار، سرکوب وحشیانه، تحمیل گرسنگی و قحطی و آواره ساختن نزدیک به دو میلیون فلسطینی به سیاست عادی و روزمره رژیم صهیونیستی تبدیل شده است، مجامع بین‌المللی و جامعه جهانی، به شکلی شرم‌آور و تأسف‌بار، به نظاره نشسته‌اند و اقدامی از آنها در جهت متوقف ساختن این جنایات به چشم نمی‌خورد. این، لکه ننگ بزرگی بر پیشانی این مجامع و بشریت امروز است که قطعاً تاریخ آن را فراموش نخواهد کرد. در این میان، آمریکا، به عنوان حامی همه‌جانبه و تأمین‌کننده سلاح‌های مرگبار رژیم صهیونیستی، در رأس این رسوایی جهانی قرار دارد.

سرسپردگی دولت آمریکا به صهیونیسم و رفتار خفت رژیم صهیونیستی با دولت آمریکا، اکنون بیش از هر دوره‌ای در معرض دید جهانی قرار گرفته است. کاملاً آشکار است که رژیم صهیونیستی و مشخصاً، نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم، دولت آمریکا را به گروگان گرفته و پشیزی جهت حفظ ظاهری آبروی آمریکایی‌ها، ارزش قائل نمی‌باشد. موضع‌گیری تازه آمریکا در اخطار نمایشی به رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه اگر کمک‌های بشردوستانه به غزه ظرف یک ماه آینده، افزایش نیابد، ممکن است کمک‌های نظامی به این رژیم را معلق سازد، در همین راستا قابل ارزیابی است.

این هفته، حزب‌الله لبنان در مقابله با اقدامات شرورانه رژیم صهیونیستی ضربات سنگینی را به رژیم صهیونیستی وارد ساخت. حزب‌الله با حملات ترکیبی موشکی و پهپادی، شهر حیفا را هدف حملات گسترده قرار داد و تلفات و خسارات سنگینی را به صهیونیست‌ها وارد ساخت. عبور موشک‌ها و پهپادهای حزب‌الله از سامانه پدافندی و اصابت به اهداف مهم در جنوب حیفا، توان رزمندگان حزب‌الله را به رخ کشید و صهیونیست‌ها را در شوک تازه‌ای فرو برد. براساس اطلاعات انتشار یافته، بر اثر این حملات، شماری از نظامیان صهیونیست از تیپ «گولانی» که نقش عمده‌ای در کشتار یکسال گذشته فلسطینی‌ها داشته است به هلاکت رسیده و زخمی شدند. تداوم این ضربات نظامی، به ویژه پس از انفجار «پیجرها» و ترور رهبری و شماری از کادر فرماندهی حزب‌الله، پیامی برای سران رژیم صهیونیستی است که خود را با این واقعیت تطبیق دهند که مقاومت علیه اشغالگری ادامه خواهد داشت و صهیونیست‌ها هرگز توان متوقف ساختن آنها را نخواهند داشت.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه