پیتسو موسیمانه کیست؟

عرشه آنلاین . ۱۴۰۳/۷/۲۶،‏ ۱۳:۲۷


پس از ماه‌ها گمانه‌زنی و مذاکره با گزینه‌های مختلف، باشگاه استقلال در آستانه عقد قرارداد با پیتسو موسیمانه، سرمربی باتجربه آفریقایی قرار دارد.

پپیتسو موسیمانه به پیشنهاد آبی‌پوشان پایتخت برای هدایت استقلال چراغ سبز نشان داده و مذاکرات نهایی با او هم مثبت پیش رفته است.

استقلالی‌ها به دنبال انتخاب سرمربی جدید برای تیم‌شان هستند و در طول ۲ هفته گذشته، نام اسامی مختلفی به میان آمد و حتی درباره چهره‌هایی مانند پل لوگوئن و لورنتیو رگه‌کامف، گفته شد که توافقات با آنها در حال نهایی‌شدن است، اما در دقیقه نودِ مذاکرات، معادلات تغییر کرد و حضور این سرمربیان نام‌آشنا روی نیمکت آبی‌پوشان پایتخت منتفی شد. با این وجود، مدیران باشگاه استقلال در روز‌های گذشته به تلاش خود برای استخدام سرمربی خارجی ادامه دادند و به دنبال آن بودند تا بتوانند جانشین جواد نکونام را به سرعت انتخاب کنند.

فابیو کاناوارو در کنار یک مربی اهل آمریکای جنوبی و البته پیتسو موسیمانه، جدی‌ترین گزینه‌های هدایت استقلال بودند که کاناوارو آبِ پاکی را روی دست مدیران باشگاه استقلال ریخت و با توجه به تحولات منطقه و پاسخ منفی مرد نام‌آشنای ایتالیایی، خیلی زود مذاکرات با کاناوارو به بن‌بست رسید. در این میان، استقلالی‌ها در تلاش برای توافق نهایی با یکی از ۲ گزینه مطرح‌شده بودند و با توجه به رزومه گزینه‌های مدنظر، مذاکرات با موسیمانه در اولویت قرار گرفت و حالا آخرین خبر‌ها حکایت از توافق مرد آفریقایی با آبی‌ها دارد.

مردی که با فوتبال آسیا آشنا است

پیتسو موسیمانه که در فوتبال آسیا تجربه سرمربیگری در تیم‌های الاهلی و اب‌ها عربستان و الوحده امارات را در کارنامه‌اش دارد، در لیگ کشورهایی، چون مصر و آفریقای‌جنوبی هم سرمربیگری کرده و همراه با تیم الاهلی مصر توانسته قهرمان فوتبال باشگاهی مصر، جام حذفی این کشور و البته رقابت‌های قهرمانی جام باشگاه‌های آفریقا شود و جالب آنکه صعود الاهلی عربستان به سطح اول فوتبال این کشور هم با هدایت موسیمانه به‌ثبت رسیده است. 

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.