هر ساعت 9 طلاق در عراق انجام می‌شود خبرگزاری بین المللی

شفقنا . ۱۴۰۳/۷/۲۶،‏ ۱۵:۵۸


شفقنا-آمارهای رسمی جدید شورای عالی قضایی عراق که امروز پنجشنبه منتشر شد، از افزایش چشمگیر آمار طلاق در تمام شهرهای این کشور در سپتامبر گذشته حکایت دارد.

به گزارش شفقنا به نقل از العربی الجدید، نرخ طلاق ثبت شده توسط دادگاه‌های عراق طی چند سال گذشته بین 505 هزار تا 6 هزار مورد در ماه در نوسان بود اما ارقام جدید نشان می‌دهد در سپتامبر گذشته شمار طلاق‌های ثبت شده به 6586 مورد رسیده است. بر این اساس، عراق روزانه شاهد حدود 220 مورد طلاق است یعنی هر ساعت 9 طلاق در این کشور ثبت می‌شود.

ناظران و متخصصان عراقی علت افزایش طلاق را ازدواج زودهنگام، وضعیت اقتصادی، استفاده نادرست از اینترنت و دخالت خانواده زن و شوهر در زندگی همسران می‌دانند.

مرکز راهبردی حقوق بشر عراق نیز سپتامبر گذشته اعلام کرد:«عراق در چهار سال گذشته شاهد بیش از 357 هزار و 887 مورد طلاق بوده است که افزایش وحشتناکی را نشان می‌دهد که ثبات خانواده و جامعه را تهدید می‌کند به طوری که سال 2023 شاهد 71 هزار و 16 مورد طلاق بودیم البته این اعداد شامل سه استان اقلیم کردستان نمی‌شود.»

این مرکز مهم‌ترین دلایل افزایش طلاق را عدم تفاهم و همگرایی در سطوح فکری، فرهنگی و سنی بین همسران، دخالت خانواده یا دوستان زن یا شوهر، افزایش مشکلات خانوادگی، خشونت، خیانت زناشویی، استفاده نادرست از شبکه‌های اجتماعی و ضعیف عوامل بازدارنده دینی و تشدید مشکلات اقتصادی دانست.

متن این خبر در العربی الجدید

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.