سود بانکی باید کاهش یابد

بورس نیوز . ۱۴۰۳/۷/۲۶،‏ ۱۶:۵۳


وزیر اقتصاد:

سود بانکی باید کاهش یابد

وزیر اقتصاد گفت: سود بانکی باید کاهش پیدا کند و نگاه فعلی قابل تحمل نیست و نظر وزارت اقتصاد و بانک مرکزی این است که به تدریج نرخ سود بانکی را پایین بیاوریم.  
نویسنده :
مینا علیزاده

به گزارش بورس نیوز، عبدالناصر همتی، وزیر اقتصاد درباره حاشیه‌های پیش آمده در خصوص اجرای مواد ۱۶۹ و ۱۶۹ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم بیان کرد: اتصال سازمان امور مالیاتی به حساب‌ها هیچ اشکالی ندارد، اما دانه درشت‌ها حرف بدی زده بودند و گفته بودند که دولت می‌خواهد دست به حساب مردم ببرد.
 
وی افزود: اصلا چنین چیزی نیست و دولت با حساب مردم کاری ندارد، سازمان امور مالیاتی به موجب قانون در برنامه هفتم پیشرفت موظف است اطلاعات مربوط به بانک ها، شهرداری‌ها و ... را به صورت برخط داشته باشد و این اقدام برای جلوگیری از فرار مالیاتی است، نه دخالت در امور مردم.
 
همتی اضافه‌کرد: به نظر می‌رسد آن‌هایی که قصد فرار مالیاتی دارند و دانه درشت‌ها، علیه اجرای این قانون تبلیغات می‌کنند.
 
وی در خصوص اجرای تاثیر اجرای این قانون در دهک بندی‌های جامعه گفت: این مساله به‌طور قطع در دهک بندی جامعه تاثیری ندارد و بار دیگر تاکید می‌کنم که هدف آن‌هایی هستند که فرار مالیاتی دارند و این اقدام ربطی به مردم ندارد.
 
وزیر امور اقتصادی و دارایی در خصوص سیاست‌های این وزارتخانه برای کاهش نرخ سود بانکی نیز خاطرنشان کرد: سود بانکی باید کاهش پیدا کند و نگاه فعلی قابل تحمل نیست و نظر وزارت اقتصاد و بانک مرکزی این است که به تدریج نرخ سود بانکی را پایین بیاوریم.
 
به گفته وی، اگر در بلندمدت سود بانکی بالا باشد، به‌طور قطع در تورم تاثیر خواهد گذاشت و تلاش وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی پایین آوردن نرخ سود بانکی است.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه