نتانیاهو: «ما در جنگ موجودیتی هستیم و در برابر ما چالش‌های بزرگی وجود دارد» خبرگزاری بین المللی

شفقنا . ۱۴۰۳/۷/۲۶،‏ ۲۰:۳۹


شفقنا- بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنانی مدعی شهادت یحیی سنوار، رئیس دفتر سیاسی حماس شد و گفت که اسرائیل در برابر یک جنگ موجودیتی قرار دارد.

به گزارش شفقنا، به نقل از الجزیره، بنیامین نتانیاهو، امشب (پنج شنبه) گفت: «یحیی السنوار، رهبر جنبش حماس، در یک عملیات اسرائیلی در غزه کشته شده است».

با این حال، نتانیاهو تأکید کرد که «جنگ هنوز به پایان نرسیده است، ما در جنگ موجودیتی هستیم و در برابر ما چالش‌های بزرگی وجود دارد».

لو افزود: «ضربه‌ای به شر زده شده، اما مأموریت کامل نشده است، ما با تمام نیرو ادامه خواهیم داد تا اسیران را آزاد کنیم».

نتانیاهو همچنین مدعی شد شد که «حماس غزه را مدیریت نخواهد کرد» و خطاب به ساکنان غزه گفت: «السنوار زندگی شما را نابود کرده است».

نخست‌وزیر اسرائیل مدعی شد که بازگشت اسرای اسرائیل به خانه‌هایشان، فرصتی برای تحقق همه اهداف این رژیم بوده و منجر به پایان جنگ می شود.

او در ادامه گفت: «از نیرو‌های حماس می‌خواهم، اگر اسرا را آزاد کنند و سلاح را روی زمین بگذارند، خروج آن‌ها از غزه را تضمین خواهد کرد. ولی اگر آسیبی به اسرا وارد کنند، مجازات خواهند شد».

این اظهارات پس از آن مطرح شد که ارتش اسرائیل پنج‌شنبه تأیید کرد که نیروهایش در جنوب غزه در روز سه‌شنبه، یحیی السنوار، رهبر جنبش حماس را به شهادت رسانده‌اند.

ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در پایان یک عملیات تعقیب که یک سال به طول انجامید، نیروهای ما روز گذشته در جنوب غزه تروریست معروف به یحیی السنوار را از بین بردند».

بنا بر این بیانیه، ارتش و شاباک در ماه‌های اخیر ده‌ها عملیات انجام داده‌اند که به کاهش حوزه فعالیت یحیی السنوار انجامیده و در نهایت منجر به شهادت او شده است.

یحیی السنوار در ماه اوت به عنوان رئیس دفتر سیاسی حماس انتخاب شد و جانشین اسماعیل هنیه شد که در ۳۱ ژوئیه در تهران در حمله رژیم اسرائیل ترور شده بود.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه