(ویدئو) عراقچی: مسائل منطقه باید مسالمت‌آمیز حل شود

فرارو . ۱۴۰۳/۷/۲۷،‏ ۱۱:۴۷


«باید تلاش کنیم که موضوعات منطقه‌ای به طریق مسالمت‌آمیز حل و فصل شود و ترتیبات امنیتی و سیاسی که در منطقه به وجود آمده است، باعث صلح و ثبات در منطقه شود. جلسات کارشناسی نشست ۳ + ۳ برگزار شده است و اسناد بیانیه پایانی این اجلاس آمده شده است و ان‌شاءالله در جلسه وزرای خارجه به امضا می‌رسد.»

وزیر امور خارجه در بدو ورود به ترکیه گفت: باتوجه به وضعیتی که در منطقه وجود دارد و تهاجمات رژیم صهیونیستی و شرایط خطرناک منطقه، سفرهایی به منطقه داشتم در دور اخیر نیز پس از اردن و مصر اکنون به ترکیه آمده‌ام.

به گزارش تسنیم، وی ادامه داد: ضمنا این سفر با دومین اجلاس وزرای خارجه «۳+۳» مصادف شده است. در منطقه اکنون درک مشترکی نسبت به خطر درگیری‌ها در غزه و لبنان و وضعیت آوارگان و احتمال گسترش جنگ وجود دارد.

با ترکیه ما همیشه روابط خوبی داشتیم و در دیدار با وزیر خارجه و رییس جمهور این کشور نیز مشورت و رایزنی‌های منطقه‌ای صورت خواهد گرفت.

اجلاس«۳+۳» نیز البته بدون حضور گرجستان برگزار خواهد شد ولی بقیه کشورهای منطقه این عزم و اراده را نشان داده‌اند که در خصوص مسائل منطقه قفقاز گفتگوها انجام و هماهنگی‌هایی صورت گیرد.

باید مراقبت کنیم موضوعات منطقه‌ای به طریق مسالمت آمیز حل و فصل شود و ترتیبات امنیتی و سیاسی منطقه باعث صلح و ثبات در منطقه شود.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه