جلسه هم اندیشی اساتید، قاریان و حافظان قرآن برگزار شد

مهر نیوز . ۱۴۰۳/۷/۲۷،‏ ۱۵:۵۶


در راستای نظارت میدانی و تبادل نظر با مدیران، قاریان و مجریان نغمات دینی در استان‌ها، علی قاسم آبادی معاون تولید و نظارت شورای عالی قرآن،در استانهای کرمانشاه و کردستان حاضر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در راستای نظارت میدانی و تبادل نظر با مدیران، قاریان و مجریان نغمات دینی در استان‌ها، علی قاسم آبادی معاون تولید و نظارت شورای عالی قرآن، در جلسه‌ای با حضور سیدصداقت الله موسوی مدیرکل صدا و سیمای کرمانشاه شرکت کرد.

در این دیدار، فعالیت‌های قرآنی این مرکز مورد بحث و بررسی قرار گرفت. این جلسه، قاسم آبادی ضمن تشکر از زحمات مدیران و برنامه سازان این مرکز، سیاست‌های پخش تلاوت، اذان و دیگر نغمات دینی را تشریح کرد.

سید صداقت الله موسوی، مدیر کل مرکز کرمانشاه نیز ضمن برشماری برخی فعالیت‌های این شبکه استانی، از عزم جدی مدیران مرکز نسبت ارتقای فعالیت‌های قرآنی خبر داد.

در ادامه، پس از اقامه نماز مغرب و عشا، جلسه هم اندیشی با حضور جمعی از نخبگان قرآنی استان کرمانشاه در سالن جلسات استانداری کرمانشاه برگزار و در این جلسه تخصصی، اساتید، قاریان و حافظان به بیان نظرات خود در خصوص ظرفیت‌های قرآنی استان پرداختند.

در پایان این جلسه، علی قاسم آبادی ضمن بیان مأموریت‌های شورا در حوزه‌های مختلف تبلیغی، ترویجی، پژوهشی و آموزشی، پاسخگوی سوالات حاضران شد.

یکی از برکات این مأموریت استانی، ضبط تلاوت‌های صوتی و تصویری اذانگاهی از قاریان ممتاز کرمانشاه تا پایان سال ۱۴۰۳ با همکاری صدا و سیمای استان بود.

معاون تولید و نظارت شورا، روز سه شنبه ٢۴ مهرماه نیز با علی مرادی مدیرکل صدا و سیمای کردستان دیدار کرد و در خصوص وضعیت پخش نغمات دینی از این شبکه استانی بحث و گفتگو شد.

مرادی که از مدیران باسابقه سازمان صدا و سیماست بر اهمیت پخش تلاوت قرآن و استفاده از جلوه‌های هوشمند و نوین بصری تأکید کرد و خواستار حضور مؤثر قاریان در برنامه‌سازی‌های مرتبط شد.

پایان بخش این دیدارها، جلسه هم اندیشی با قاریان و اساتید قرآنی استان کردستان بود.

حاضران در این جلسه، مطالبات و نظرات خود را در حوزه فعالیت‌های قرآنی صدا و سیمای کردستان ابراز داشته و در نهایت مقرر شد تا پایان سال جاری، با همکاری صدا و سیمای استان، تلاوت‌های تصویری از قاریان این استان جهت پخش از شبکه استانی تولید گردد.

شایان ذکر است؛ شورای عالی قرآن پیرو وظیفه ذاتی خود حسب تدبیر مقام معظم رهبری، نظارت بر پخش برنامه‌های قرآنی شبکه‌های مختلف صدا و سیما و حمایت از تولید این آثار را بر عهده دارد.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.