وزیر جهاد کشاورزی وارد تانزانیا شد

مهر نیوز . ۱۴۰۳/۷/۲۷،‏ ۲۰:۲۲


وزیر جهاد کشاورزی برای شرکت در کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و تانزانیا و دیدار با مقامات این کشور وارد دارالسلام، پایتخت این کشور شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامرضا نوری قزلجه، وزیر جهاد کشاورزی پس از استقبال رسمی، در دیدار با معاون وزیر امورخارجه تانزانیا بر ضرورت گسترش روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف تاکید کرد. وی افزود: ایران و تانزانیا مشترکات زیادی دارند و علایق فرهنگی دو طرف باعث می‌شود زمینه توسعه روابط بیش از پیش فراهم شود.

نوری قزلجه اظهار کرد: کمیسیون مشترک دو کشور را در اولویت قرار دادیم و در دولت جدید این اولین کمیسیون مشترک است که برگزار می‌شود و از همین نکته می‌توانید میزان علاقه کشورمان به توسعه روابط با تانزانیا را متوجه شوید.

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور بر توسعه روابط با آفریقا و کشور تانزانیا تاکید دارند و امیدواریم امضای سندهای همکاری این روابط رو به توسعه را وارد مرحله جدید کند.

اهمیت ظرفیت‌های ایران برای همکاری‌های تجاری

معاون وزیر امور خارجه تانزانیا نیز در این دیدار، ضمن خوشامد به وزیر جهاد کشاورزی و هیئت همراه، ابراز امیدواری کرد روابط دو کشور توسعه پیدا کند و این سفر نیز زمینه این مهم را فراهم کند.

«دنیس لازارو لاندو» با اشاره به حضور بازرگانان و فعالان اقتصادی در این سفر گفت: امیدواریم نتیجه این سفر و امضای اسناد همکاری برای هر دو ملت دستاورد خوب داشته باشد.

وی افزود: کمیسیون مشترک دو کشور نشانه عزم و اراده دو طرف به توسعه همه جانبه روابط است.

معاون وزیر امورخارجه تانزانیا تاکید کرد: برای ما استفاده از ظرفیت ایران در زمینه‌های مختلف از جمله پتروشیمی، صنعت و کشاورزی حائز اهمیت است.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.