سوژه های منتخب هفته/ ابتلای دندان‌پزشکی به عمل‌های زیبایی، تجربه نگاری مهار تورم، کودکان قربانی جنسی، تهدیدات اسراییل و دکترین دفاعی ایران، غیبت نمایندگان مجلس در تصمیمات مهم کشور خبرگزاری بین المللی

شفقنا . ۱۴۰۳/۷/۲۷،‏ ۲۱:۰۴


شفقنا رسانه– گزینش اخبار و گزارش های رسانه ها اگرچه دشوار و پیچیده است، اما شفقنا رسانه بنا دارد از این پس مطالبی از مطبوعات و خبرگزاری ها را به ارزیابی بگذارد تا به نوعی بهترین گزارش، مصاحبه و متن را در پایان هر هفته معرفی شود. در این ارزیابی مولفه هایی چون انتخاب سوژه، خلاقیت و نوآوری، سرعت، دقت، انصاف و جامعیت اطلاع رسانی، مطالبه گری رسانه و پاسخگو کردن مسئولان و رعایت دیگر معیارهای حرفه ای و اخلاق رسانه ای به همراه روش ارائه از ویراستاری تا گرافیک، در نظر گرفته شده است. البته انتخاب نشدن مطالب دیگر رسانه ها به هیچ عنوان به معنای انکار ارزش کاری و خبری آنان نیست.

بخوانید سوژه های برگزیده این هفته را…

به گزارش شفقنا رسانه، روزنامه رسالت در گزارش خوبی با عنوان «خطر ابتلای دندان‌پزشکی به عمل‌های زیبایی» نسبت به رواج درمان‌های زیبایی دندان هشدار داد که مورد توجه قرار گرفت. گفتگو با دندان پزشکان و هشدار نسبت به آینده این مسئله از دلایل انتخاب این گزارش است.

سوژه منتخب بعدی مسئله تورم و مهار آن است که روزنامه دنیای اقتصاد در گزارش خوبی با عنوان «سمفونی بانک‌های مرکزی» به این مسئله پرداخت که کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه با چه فرمولی به سمت مهار تورم رفتند؟ بررسی کارشناسانه ، نگاه حرفه ای به مسئله و استفاده از تجربه کشورهای توسعه یافته از دلایل انتخاب این گزارش است.

روزنامه شرق میزگرد خوبی با عنوان «کسی صدای کودکان قربانی جنسی را نمی‌شنود» کار کرد که در آن به عوامل بی‌نتیجه‌ماندن پرونده‌های آزار جنسی و تجاوز به کودکان اشاره کرد. روایت حرفه ای و صریح، نگاه کارشناسانه و انتقادی به سوژه مورد بحث از دلایل انتخاب این گزارش است.

سوژه منتخب بعدی مصاحبه روزنامه اعتماد با یک تحلیلگر مسائل منطقه است که به بررسی شرایط منطقه، تهدیدات اسراییل و دکترین دفاعی ایران پرداخت. نحوه ورود به مسئله، تحلیل جامع و کارشناسانه و بررسی زوایای مختلف سوژه از دلایل انتخاب این مصاحبه است.

سوژه منتخب بعدی غیبت نمایندگان مجلس شورای اسلامی و بررسی موضوعات مهم کشور در غیاب آن ها است که روزنامه همدلی در گزارشی با عنوان «نمایندگانی که دل به کار نمی‌دهند» نسبت به آن واکنش نشان داد. سوژه پردازی خوب و انتقاد صریح از دلایل انتخاب این گزارش است.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه