واکنش کاربران عرب به شهادت یحیی سنوار + توییت ها و تصاویر خبرگزاری بین المللی

شفقنا . ۱۴۰۳/۷/۲۷،‏ ۲۱:۰۵


شفقنا- بسیاری از کاربران فضای مجازی در کشورهای حاشیه خلیج(فارس) شهادت یحیی سنوار در خط مقدم نبرد با اسرائیل را شاهدی بر ویژگی قهرمانانه او دانستند و تاکید کردند که او در وجدان ها زنده است و شهادتش باعث تضعیف مقاومت نخواهد شد.

به گزارش شفقنا، الخلیج آنلاین نوشت: شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس با واکنش گسترده کاربران فضای مجازی در کشورهای حاشیه خلیج(فارس)همراه بود و آنها شهادتش در جبهه خط مقدم با اسرائیل را پایانی شایسته برای او دانستند که تمام حیاتش را وقف مقاومت با اشغالگران و دفاع از خاک و آبروبیش کرد.

شهید یحیی سنوار در حال نبرد با سربازان اسرائیلی در جنوب غزه به شهادت رسید تا به قهرمان و اسطوره جاودانه صدها میلیون نفر از کاربران فضای مجازی تبدیل شود.

یک قهرمان درجه یک

کاربران کویتی بیشترین واکنش ها را با شهادت السنوار داشتند و شهادتش را افتخاری ‌دانستند که بسیاری به آن دست نمی‌یابند و عنوان کردند که شهادتش گواه این موضوع است که مقاومت با رهبران و پایگاه‌هایش زنده است و این رهبران برای شهادت با پیروان خود مسابقه می‌دهند.

جمعان الحربش نماینده سابق مجلس کویت در این باره نوشت: «سنوار آنگونه که شایسته قهرمانان امت بود، به شهادت رسید، نه پشت کرد و نه زیر زمین بود.

الحربش در یک پست در سایت ایکس افزود: «ثبات در زندگی و مرگ یکی از معجزات را رقم زد. ای ابو ابراهیم نمرده ای بلکه در وجدان امت زنده ای و الهام کننده قهرمانان آن هستی. بهشت برین مأوایت باد.»

وی در توییت دیگری نوشت: «به کوری چشم دشمن، خداوند آبرو و جایگاهش را حفظ کرد. تصاویر قهرمانی و شهادتش علی رغم خواسته دشمن به دست آنها افتاد و در حال جنگیدن به شهادت رسید تا در وجدان امت و نسل های آن زنده و جاودان باقی بماند.»

خالد عبید العتیبی از دیگر  کاربران کویتی نیز در واکنش به شهادت السنوار، نوشت: تمام عملیات قهرمانانه رفح که شاهد بودیم توسط قهرمان یحیی السنوار از خط مقدم رهبری می شد و تفنگ در دست و مجاهدانه و در درگیری با دشمن به شهادت رسید و آن طور که صهیونیست های عرب و رسانه های فرومایه شان ادعا می کنند، در تونل ها پنهان نشده بود.

قهرمانان اینگونه می میرند

عبدالخالق عبدالله استاد دانشگاه اماراتی هم در توییتی که بعدا بدون ذکر دلیل حذف کرد، نوشت: سنوار در حال مقاومت و دفاع از حق مردمش در میهنی مستقل به نام فلسطین به شهادت رسید.»

شیخه مریم آل ثانی هم در توییتی در ایکس نوشت: سنوار و اسماعیل هنیه و قبل از آنها شیخ احمد یاسین، و سایر رهبران حماس یک تفکر هستند و تفکر نمی میرد هرچند جسدها بمیرند.

جابر الحرمی سردبیر روزنامه الشرق قطر در این باره آورد: «السنوار در حالی که صهیونیست ها را به رعب و وحشت انداخته بود، زندگی کرد و قهرمانانه و سربلند و در حال نبرد و بدون اینکه پشت کند، به شهادت رسید. قهرمانان اینگونه هستند.

قهرمانی در میدان

نواف القدیمی کاربر عربستانی سایت ایکس هم نوشت: السنوار در حالی که روی زمین می جنگید و در تونل نبود، به شهادت رسید و آنگونه که شایسته اش بود به شهادت رسید.

وائل بن سیف الحراسی، کاربر عمانی، در یک پست در پلتفرم  X در مورد شهادت السنوار نوشت: آنها سلاح های خود را زمین گذاشتند و تو جنگیدی، آنها تسلیم شدند و تو مقاومت کردی، آنها خیانت کردند و تو وفا کردی، یاری نکردند و تو صبر کردی، تو را رها کردند و شهید شدی، همه شکست خوردند و تو پیروز شدی ای قهرمان».

«سعیده مفرح» نویسنده کویتی هم درباره شهادت سنوار نوشت: «مرده و زنده، بینی آنها را به خاک مالید.»

طارق الشایع فعال کویتی هم در این باره نوشت: سنوار انتخاب کرد که برای خدا زندگی کندو  برای خدا بمیرد. پیکرش روی زمین است در حالی که روحش در آسمان به پرواز درامده است.»

پایان شرافتمندانه یک مرد شجاع

مجید میلاد سیاستمدار بحرینی هم در واکنش به شهادت السنوار چنین نوشت: شهادت قهرمان یحیی سنوار در حال دفاع در برابر دشمن صهیونیستی و زورگویی هایش، پایانی پر از عزت و سربللندی و شجاعت است.»

وی در ادامه آورد: »آیا اراده ملت با شهادت رهبرانش می شکند؟ اگر این چنین بود، مدت ها بود شکسته شده بود اما هیهات هیهات. اگر شهدا بر زمین بیفتند، این نشانه ای بر حیات و صلابت موضع ما و قوت اراده ماست. شهادت پیروزی است.»

متن خبر در الخلیج آنلاین

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه