تاکید تهران و آنکارا بر وقف نسل کشی اسرائیل در غزه و لبنان

دنیای اقتصاد . ۱۴۰۳/۷/۲۸،‏ ۲:۲۱


ایرنا : سخنگوی وزارت امور خارجه در پیامی به ملاقات سید عباس عراقچی با رجب طیب اردوغان اشاره کرد و گفت که دو طرف ضرورت اقدام عاجل بین‌المللی جهت پایان دادن به کشتار بی‌گناهان، مهار جنگ افروزی و توقف نسل کشی رژیم در غزه و لبنان تأکید دارند.

  اسماعیل بقایی سخنگوی وزارت امور خارجه در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: در ملاقات دکتر عراقچی با رئیس جمهور اردوغان، روابط دوجانبه ایران - ترکیه و آخرین تحولات منطقه مورد بحث قرار گرفت.

وی افزود: ایران و ترکیه به عنوان دو همسایه بزرگ و تأثیرگذار در منطقه و جهان اسلام، ضمن اشتراک نظر در مورد تهدید جدی ناشی از تجاوزها و جنایات بی حد و مرز رژیم صهیونیستی بر امنیت و ثبات منطقه، بر ضرورت اقدام عاجل بین‌المللی جهت پایان دادن به کشتار بی‌گناهان، مهار جنگ افروزی و توقف نسل کشی رژیم در غزه و لبنان تأکید دارند.

به گزارش ایرنا، سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و وزرای امور خارجه شرکت کننده در اجلاس سازوکار همکاری منطقه‌ای قفقاز موسوم به "۳+۳" در استانبول با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه دیدار کردند. عراقچی صبح روز جمعه ۲۷ مهر به منظور شرکت در سومین دور از نشست‌های قفقاز جنوبی وارد استانبول ترکیه محل برگزاری این نشست شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان پیشتر از این در راستای رایزنی‌های منطقه‌ای و تحرکات دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در خصوص آخرین تحولات غزه و لبنان و تلاش برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی به لبنان،‌ سوریه،‌ عربستان، قطر، عراق، عمان، اردن و مصر سفر و با مقامات ارشد آن کشورها به بحث و تبادل نظر پرداخته بود.

استانبول نهمین مقصد از تور منطقه‌ای وزیر امور خارجه به حساب می‌آید.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه