استقلال؛ بیماری جسمی و روانی! خبرگزاری بین المللی

شفقنا . ۱۴۰۳/۷/۲۸،‏ ۸:۳۴


شفقنا- استقلال بانمایشی که در دیدار برابر ذوب آهن داشت نشان داد که مشکل این تیم هم روحی و انگیزشی است و هم فنی و جسمی.

به گزارش شفقنا ورزشی، روزهای کابوس وار استقلال در فصل جاری ادامه دارد.

آبی پوشان در هفته هفتم رقابت های لیگ برتر یکی از سنگین ترین شکست های تاریخ خود را تجربه کردند. شاید بدبین ترین هوادار استقلال هم پیش بینی نمی کرد که تیم آنها در خانه با سه گل برابر ذوب آهن شکست خورد.

استقلال نشان داد که با برکناری جواد نکونام هم مشکل حل نشده است. مشکل استقلال چیست؟

مشکل انگیزشی

بدون شک مهم ترین مشکل آبی پوشان در شرایط کنونی مشکل انگیزه و روحیه تیمی است. چند نتیجه ناامید کننده باعث شده تا روحیه و انگیزه بازیکنان استقلال هم بسیار پایین بیاید. بازیکنان استقلال در شرایط که سخت به حمایت هواداران نیاز دارند چنین چیزی را در بازی برابر ذوب آهن احساس نکردند و هواداران عصبانی ترین روی خود را به رخ کشیدند.

سهراب بختیاری زاده سرمربی موقت استقلال بعد از این شکست گفت که شعار های هواداران در همان ابتدای نیمه دوم روحیه بازیکنان را به هم ریخت.

بهترین شوک به بازیکنان برای برگرداندن روحیه آنها انتخاب سرمربی جدید بود که باشگاه سرانجام آن را انجام داد و موسیمانه را جذب کرد. آمدن این مربی خارجی می تواند بهترین شوک را به تیم بدهد و آنها را در بازی حساس برابر النصر با روحیه و انگیزه جدیدی به میدان بفرستد.

و اما مشکل فنی

استقلال در کنار مشکل روحی و روانی کاملا از نظر فنی هم مشکل دارد. خط دفاعی آبی پوشان روزهای کابوس واری را تجربه می کند و زوج سامان فلاح و سیلوا و البته مرادمند یک شب کابوس وار را پشت سرگذاشتند.

گل نخستی که استقلال روی اشتباه سیلوا و فلاح دریافت کرد به کلی شیرازه تیم را از هم پاشید. استقلال در فصل جاری کلین شیت نداشته این درحالی است که نقطه قوت تیم در فصل قبل همین خط دفاعی بود.

آبی پوشان در خط حمله هم شدیدا به جذب بازیکن جدید نیاز دارند. استقلال خلا یک تمام کننده را به شدت احساس می کند. بلانکو از روزهای اوج فاصله دارد و از طرف دیگر هم آرمان رمضانی تنها می تواند روی ضربات سر به  تیم کمک کند.

استقلال درست است که سرمربی جدیدی را جذب کرده است اما نیاز به تقویت خود در خط دفاعی و حمله دارد.

«حیاکن، رهاکن!» سهم مدیران، «بی‌غیرتی» سهم بازیکنان و در نهایت «تشویق‌شدن» سهم بازیکنان تیم رقیب! این بود خلاصه آنچه جمعه‌شب در جریان دیدار تیم‌های استقلال تهران و ذوب‌آهن اصفهان از هفته هشتم لیگ برتر در ورزشگاه شهرقدس رخ داد تا یکی از تلخ ترین شب های استقلال را شاهد باشیم.

آیا سرمربی آفریقایی می تواند کشتی به گل نشسته استقلال را خارج کند و هواداران یک تیم متفاوت را ببیند؟ فعلا که آزمون نخست بسیار سخت است و آبی پوشان باید به مصاف تیم النصر بروند که در همه بازی های خود با پیولی به پیروزی رسیده است.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.