اتحادیه اروپا به دنبال تشدید مبارزه با مهاجرت غیرقانونی/ گزارش روزنامه لوموند خبرگزاری بین المللی

شفقنا . ۱۴۰۳/۷/۲۸،‏ ۸:۳۴


شفقنا آینده- روزنامه فرانسوی لوموند در گزارشی خبری درباره خواست اتحادیه اروپا برای تشدید مبارزه با مهاجرت غیرقانونی نوشته است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا از روزنامه لوموند؛ هفته گذشته سران کشورها و دولت‌های اروپایی از کمیسیون اروپا خواستند هر چه سریع‌تر قانونی برای تسریع بازگشت افرادی که پناهندگی‌شان رد شده است، تصویب کند. شماری از رهبران اروپایی، اما، نسبت به اتخاذ روش‌هایی که پیش از این آزموده شده و ناموفق بودن‌شان اثبات شده است، ابراز تردید کردند.

عکسی معروف از رهبران اتحادیه اروپا که این روزها به طور گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی دست به‌دست می‌شود، چیزهای زیادی درباره اولویت‌های حال حاضر اتحادیه اروپا و توازن قوای حاکم بر آن برملا می‌کند. در این عکس جورجیا ملونی نخست‌وزیر ایتالیا را می‌بینیم که در کنار ده تن از همتایان خود از جمله دیک شوف از هلند، مت فردریکسن از دانمارک، کیریاکوس میتسوتاکیس از یونان، کارل نهامر از اتریش، دونالد تاسک از لهستان، ویکتور اوربان از مجارستان و هم‌چنین اورسولا فون‌در‌لاین رئیس کمیسیون نشسته است.

این عکس پیش از نشست 17 اکتبر سران کشورها و دولت‌های اروپایی در بروکسل، در دیداری گرفته شده که این رهبران برای صحبت درباره یک سری «راه‌حل‌های نوآورانه» در زمینه مهاجرت گرد هم آمده بودند. راه‌حل‌هایی از قبیل برون‌سپاری رسیدگی به درخواست‌های پناهندگی به آلبانی- که در هفته‌های اخیر در اروپا بسیار بحث‌انگیز بوده است.

در آن جلسه معروف بحث،‌ را دیک شوف هلندی با اشاره به این که «این روزها در زمینه موضوعاتی مانند مهاجرت یک اتمسفر و فضای متفاوتی نسبت به گذشته در اروپا وجود دارد» آغاز کرد. یکی از کارمندان ارشد دولت اروپا هم در ادامه گفت که «هرگز چنین اتفاق نظری در مورد این موضوع وجود نداشته- و نکته مهم هم این که این اجماع به سمت راست طیف سیاسی کشیده شده است»- که البته با توجه به این واقعیت که این روزها راست‌ها و راست‌های افراطی در سراسر اروپا در حال افزایش هستند، می‌تواند نشان از وخامت اوضاع داشته باشد.

درخواست برای مشارکت‌های جدید

به رغم کاهش 42 درصدی ورود مهاجران غیرقانونی به اتحادیه اروپا از ابتدای امسال؛ تعداد بیشتری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواستار تشدید سیاست‌های این اتحادیه در زمینه جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی هستند. حتی آلمان که معمولا استقبال و پذیریی خوبی از مهاجران داشته، بازرسی‌ها و کنترل‌های مرزی را احیا کرده و شرایط ورود به خاک آلمان را تشدید کرده است. امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه نیز گفته که «اولویت اصلی ما در اتحادیه اروپا تشدید قوانین مهاجرتی در عین وفاداری به ارزش‌های اروپایی است».

متن کامل این مطلب را اینجا بخوانید

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.