تخمین کسری بودجه سال جاری؛ از ۳۰۰ تا ۸۰۰ همت

بورس نیوز . ۱۴۰۳/۷/۲۸،‏ ۱۰:۴۸


تخمین ها نشان می دهد؛

تخمین کسری بودجه سال جاری؛ از ۳۰۰ تا ۸۰۰ همت

مدیرکل دفتر مطالعات بخش عمومی وزارت اقتصاد گفت: تخمین‌های فعلی نشان می‌دهد که کسری بودجه در سال جاری بین ۳۰۰ تا ۸۰۰ همت است.
نویسنده :
مینا علیزاده

به گزارش بورس‌نیوز، علی افضلی، مدیرکل دفتر مطالعات بخش عمومی و اقتصاد اسلامی وزارت امور اقتصادی و دارایی، علی افضلی، در یک برنامه تلویزیونی به بررسی ناترازی بودجه پرداخت.

 وی تأکید کرد: اجرای صحیح بودجه می‌تواند به مدیریت بهتر مسائل مالی سالانه، از جمله اوراق قرضه و درآمدهای دولتی کمک کند. افضلی گفت: "اگر بودجه به درستی تنظیم و اجرا شود، می‌تواند نمایی واقعی از سیاست‌های اقتصادی کشور را نشان دهد. مسائل اقتصادی موجود در حوزه رفاه و انرژی از طریق بودجه نمایان می‌شود و کسری بودجه‌ای که با آن مواجه هستیم، با ابزارهای موجود به راحتی قابل حل نیست.

وی همچنین به اهمیت تحلیل دلایل ناترازی بودجه اشاره کرد و افزود: "لازم است در مورد علل اصلی ناترازی و ابزارهای مرتبط با آن صحبت کنیم. نحوه اجرایی و مدیریت نقدینگی یکی از این ابزارها است." افضلی به عدم امکان اعلام دقیق کسری بودجه فعلی اشاره کرد و گفت: تخمین‌های فعلی نشان می‌دهد که کسری بودجه در سال جاری بین ۳۰۰ تا ۸۰۰ همت است." 

 افضلی همچنین به تعریف حقوقی کسری بودجه گفت: شکاف میان منابع برنامه‌ریزی شده و تحقق‌یافته در سال جاری به طور متوسط ۴۰۰ همت برآورد می‌شود.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.