آشنایی با پروفیل پنجره

مهر نیوز . ۱۴۰۳/۷/۲۸،‏ ۱۱:۵۷


پروفیل‌ پنجره آلومینیومی به بخش‌های آلومینیومی اکسترود شده اشاره دارد که برای فریم و بازشوهای درب و پنجره طراحی شده‌اند.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، پروفیل پنجره آلومینیومی به بخش‌های آلومینیومی اکسترود شده اشاره دارد که برای فریم و بازشوهای درب و پنجره طراحی شده‌اند. این پروفیل‌ها به دلیل خواص ذاتی آلومینیوم مزایای متعددی را در معماری و ساخت و ساز مدرن ارائه می‌دهند. پروفیل آلومینیوم در برابر خوردگی مقاوم است و آن را برای استفاده در محیط‌های داخلی و خارجی به ویژه در شرایط آب و هوایی سخت مناسب می‌کند. پروفیل پنجره آلومینیومی را می‌توان در اشکال مختلف اکسترود کرد که امکان طراحی‌های پیچیده و سفارشی را فراهم می‌کند که متناسب با سبک‌های مختلف معماری باشد. آلومینیوم علیرغم قوی بودن، سبک وزن است و حمل و نصب آن را آسان می‌کند. پروفیل پنجره های مدرن اغلب شامل ترمال بریک (موانع حرارتی درون قاب‌ها) برای بهبود بهره وری انرژی و کاهش انتقال حرارت هستند.

پنجره طرح چوب

به گونه‌ای طراحی شده اند که ظاهر چوب طبیعی را شبیه سازی می‌کنند ولی برخلاف چوب‌های طبیعی به نگهداری کمتری نیاز دارند. این پنجره‌ها شامل رنگ‌های کلاسیک چوب مانند گردو، بلوط، افرا و سایر روکش‌ها است. پنجره طرح چوب از طریق فرآیند پیشرفته ای به نام تصعید یا سابلمیشن انجام می‌شود. در این فرآیند فیلم طرح چوب پس از پوشش پودری بر روی سطح آلومینیومی منتقل می‌شود. این تکنیک بافت و ظاهر چوب واقعی را تضمین می‌کند. پنجره طرح چوب با ظاهر طبیعی چوب می‌تواند برای ساختمان‌های مسکونی و تجاری گزینه مقرون به صرفه تر باشد. پوشش طرح چوب بروی آلومینیوم بسیار بادوام و مقاوم در برابر آب و هوا است و در برابر شرایط سخت محیطی بدون ترک خوردن یا پوسته شدن مقاومت می‌کند. برخلاف چوب واقعی تاب نمی‌خورد، پوسیده نمی‌شود یا نیاز به نگهداری مکرر مانند لکه‌گیری یا آب‌بندی ندارد.

پنجره ترمال بریک

پنجره ترمال بریک چیست؟ ترمال بریک یک ماده غیر فلزی و عایق (اغلب از پلی آمید یا پلی اورتان ساخته شده) است که بین قاب‌های آلومینیومی داخلی و خارجی قرار می‌گیرد. این مانع از تماس مستقیم بین سطوح آلومینیومی بیرونی و داخلی جلوگیری می‌کند و باعث کاهش هدایت گرما و بهبود عایق پذیری می‌شود.آلومینیوم یک ماده بسیار رسانا است به این معنی که به راحتی گرما را منتقل می‌کند. درب و پنجره‌های آلومینیوم نرمال بدون ترمال بریک، باعث از دست دادن یا افزایش گرمای قابل توجهی می‌شوند که در نهایت باعث افزایش مصرف انرژی می‌شود. پنجره ترمال بریک به کاهش اتلاف انرژی، بهبود آسایش داخلی و کاهش هزینه‌های گرمایش و سرمایش کمک می‌کنند. پروفیل آلومینیوم پنجره ترمال بریک نوعی پروفیل آلومینیوم است که به طور خاص برای بهبود بهره وری انرژی با کاهش انتقال حرارت بین فریم داخلی و خارجی پنجره طراحی شده اند.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.