اتهام ایده‌ ربایی به ایلان ماسک

جهان نیوز . ۱۴۰۳/۷/۲۸،‏ ۱۲:۱۷


داغ کنيد+۰
کد مطلب : 901497
الکس پرویاس، کارگردان فیلم علمی-تخیلی «من، ربات» که در سال ۲۰۰۴ با بازی ویل اسمیت ساخته شد، مدیرعامل شرکت تسلا، ایلان ماسک، را به سرقت ایده‌هایش در طراحی محصول جدید این کمپانی بزرگ متهم کرد.
به گزارش جهان نیوز به نقل از فارس، در حالی که تسلا پنجشنبه شب از محصول جدید خود به نام «روبوتاکسی» رونمایی کرد، پرویاس در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: «سلام ایلان، میشه لطفا طراحی‌هایم را پس بگیرم؟»تسلا پیش از این نیز از ربات انسان‌نما با نام «اپتیموس» رونمایی کرده بود که با ربات‌های «ان‌اس ۵» در فیلم «من، ربات» مقایسه شده بودند. نمایش تاکسی سایبری دو نفره این شرکت ابتدا با استقبال کاربران مواجه شد، اما به سرعت با خودروی آینده‌نگر آئودی «آر‌اس‌کیو» (یک مدل مفهومی از خودروی آئودی که در فیلم «من، ربات» به نمایش درآمد) قیاس شد.داستان فیلم «من، ربات» در شیکاگوی سال ۲۰۳۵ اتفاق می‌افتد و از مجموعه داستان‌های کوتاه معروف نویسنده علمی‌تخیلی، آیزاک آسیموف، در سال ۱۹۵۰ الهام گرفته شده است.
پرویاس که بیشتر به خاطر کارگردانی فیلم «کلاغ» (۱۹۹۴) و فیلم «شهر تاریک» (۱۹۹۸) شناخته می‌شود، به تازگی در اظهاراتی درباره هوش مصنوعی، آن‌را یک امکان جدید در صنعت فیلم‌سازی دانسته و گفت «این همان آرماگدونی (آخرالزمان) نیست که صنعت فیلم با آن روبروست.» او که ساخت آثاری چون «پیشگویی» (٢٠٠۹) و «خدایان مصر» (٢٠١۶) را در کارنامه دارد افزود: «ما باید در مورد آن [هوش مصنوعی] صحبت کنیم. نمی‌توانیم آن را نادیده بگیریم و امیدوار باشیم از بین برود.» او همچنین تاکید کرد که استفاده از این تکنولوژی باید اخلاقی و در راستای قانون‌هایی که برای آن وضع می‌شود، باشد.
 
ماسک در مراسم رونمایی از محصول جدید تسلا اعلام کرد که این خودرو مجهز به هوش مصنوعی است و پدال و فرمان ندارد. او ابراز اطمینان کرد که پیشرفت تسلا در تولید خودروهای خودران به سطحی رسیده که دیگر نیاز به مداخله عامل انسانی ندارد. وی همچنین گفت که مسافران در «روبوتاکسی» می‌توانند پس از نشستن در خودرو به خواب بروند و زمانی که به مقصد رسیدند، از خواب بیدار شوند.پست پرویاس در ایکس مجدداً بحث‌ها درباره تلاقی آثار علمی‌تخیلی و نمود آن‌ها در فناوری واقعی را احیا کرده است. این مسئله حول این موضوع می‌چرخد که آیا طراحی‌های تسلا ادای احترامی به «من، ربات» است یا یک تقلید مستقیم از آن‌ها.
https://jahannews.com/vdchwznwq23nvkd.tft2.html
jahannews.com/vdchwznwq23nvkd.tft2.html
# تگ ها
ایلان ماسک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.