مسمومیت دانش آموزان 2 مدرسه در آشخانه 31 دانش‌آموز بستری شدند ؛ ماجرا چه بود؟

فردا نیوز . ۱۴۰۳/۷/۲۸،‏ ۱۳:۱۰


فرماندار شهرستان سملقان گفت: در پی نشت محلول مرکاپتان از شرکت گاز، دو مدرسه در آشخانه تعطیل شد.

فرماندار شهرستان سملقان گفت: در پی نشت محلول مرکاپتان از شرکت گاز، دو مدرسه در آشخانه تعطیل شد.

به گزارش تسنیم ، جواد بهادری، اظهار داشت: تعدادی از دانش‌آموزان دبیرستان دخترانه جنت در شهر آشخانه در پی نشت محلول مرکاپتان از شرکت گاز این شهر بدحال و در بیمارستان بستری شدند.

وی افزود: این ماده که برای بوگرفتن گاز طبیعی استفاده می‌شود و در بشکه‌ای در اداره گاز این شهرستان در مجاورت مدرسه نگهداری می‌شده است، نشت کرده و موجب شد 31 دانش‌آموز مدرسه جنت در بیمارستان بستری شوند.

فرماندار شهرستان سملقان پس از حضور در بیمارستان، گفت: حال دانش‌آموزان خوب است، اما دو مدرسه نسترن و امام جعفر صادق که در مجاورت شرکت گاز بودند به همین علت تعطیل شده است.

اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز در اطلاعیه‌ای تصریح کرد: نشت ماده بودارکننده اُدِرانت در انبار شرکت گاز آشخانه و انتشار آن در محیط پیرامون این انبار از جمله محوطه دبیرستان دخترانه شاهد جنت، موجب بدحالی چند نفر از دانش‌آموزان این مدرسه شد. با تدبیر و تصمیم مدیر مدرسه، مسئولان آموزش و پرورش منطقه و فرماندار شهرستان سملقان، دانش‌آموزانی با احساس بدحالی برای مداوا و بررسی‌های بیشتر به بیمارستان پورسینا در شهر آشخانه منتقل شدند. خوشبختانه حال عمومی این دانش‌آموزان خوب است.

در این اطلاعیه آمده است؛ با این وجود با هدف اطمینان خاطر و آرامش خانواده‌ها، انجام بررسی‌های دقیق پزشکی و آزمایش های لازم تا حصول نتیجه در دستور کار قرار دارد.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.