امامان جماعت دانشگاه‌ها الگوی رفتاری دانشجویان باشند

خبرگزاری دانشجو . ۱۴۰۳/۷/۲۸،‏ ۱۳:۵۱


حجت‌الاسلام محسن قلندری با بیان اینکه یک مبلغ دینی باید در گفتار و رفتار نرم‌خو باشد، گفت: امامان جماعت دانشگاه‌ها باید با دانشجویان در ارتباط بوده و الگوی رفتاری خوبی برای این قشر باشند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، نشست امامان جماعت مراکز تابع دانشگاه علوم پزشکی لرستان با حضور حجت‌الاسلام محسن قلندری، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی لرستان، حجت‌الاسلام امین فاطمی‌نیک، معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان، حجت‌الاسلام محمدجواد چراغی، مسئول ستاد اقامه نماز و بنیاد فرهنگی امام مهدی‌موعود (عج) لرستان و ۲۰ نفر از امامان جماعت مسجد‌ها و نمازخانه‌های آموزشی و درمانی و بهداشتی در سالن اجتماعات اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام محسن قلندری در این نشست با اشاره به آیاتی از قرآن کریم درباره ویژگی‌های مبلغ دین و اینکه یک مبلغ دینی باید در گفتار و رفتار نرم‌خو باشد، گفت: امام جماعت نیاز به همزیستی با نمازگزاران دارد تا بتواند در بدنه مسجد و نمازخانه مؤثر باشد. مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانسگاه علوم پزشکی لرستان افزود: امامان جماعت دانشگاه‌ها باید با دانشجویان در ارتباط بوده و الگوی رفتاری خوبی برای این قشر باشند.

حجت‌الاسلام امین فاطمی‌نیک نیز در این نشست در رابطه با دلایل نمازگریزی برخی از جوانان و عواملی که می‌توان جوان را به سمت نمازخواندن سوق داد، اظهار کرد: دل‌های جوانان آماده پذیرش سخن و روش نیکو در دعوت به معنویت و نماز است و با شیوه دعوت مستقیم می‌توان شاهد ترغیب و تشویق آنان به نماز شد.

معاون دفتر نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: رونق‌بخشی به نماز جماعت و معنویت‌آفرینی در بستر جامعه و دانشگاه نیاز به عامل‌هایی دارد که آگاهی و توان امام جماعت و شناخت خوب از نسل جوان در کنار حضور و اهتمام مسئولان بخش‌ها در نمازخانه‌ها و مسجد باعث تشویق نسل جوان به شرکت در نماز جماعت خواهد شد.

حجت‌الاسلام محمدجواد چراغی نیز در سخنانی مهدویت را جذاب‌ترین، رساترین، در دسترس‌ترین و نیکوترین مسئله مورد توجه جوانان دانست که با بهره‌گیری از شیوه‌های نو و جذاب و پرداختن درست به آن، باعث تربیت خواهد شد.

مسئول ستاد اقامه نماز و بنیاد فرهنگی امام مهدی (عج) استان لرستان اضافه کرد: بنیاد مهدویت استان لرستان آمادگی برگزاری دوره‌های تربیت مربی مهدویت برای جوانان را دارد و در این زمینه، نیازمندی‌های آموزشی نوشتاری و تصویری را در اختیار امامان جماعت دانشگاه‌ها قرار می‌دهد. در ادامه تعدای از امامان جماعت شرکت‌کننده در این نشست به بیان نظرات و تجربیات تبلیغی خود پرداختند.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه