جنگ غزه وارد روز ۳۷۹ خود شد؛ ادامه کشتار‌ها و تشدید محاصره شمال غزه

خبرگزاری دانشجو . ۱۴۰۳/۷/۲۸،‏ ۱۴:۳۵


جنگ غزه با ورود به روز ۳۷۹ خود همچنان شاهد کشتار‌های اشغالگران صهیونیستی است. ارتش رژیم اسرائیل در حمله‌ای جدید به اردوگاه جبالیا، چندین خانه متعلق به خانواده‌های الحواجری، نصار و ابو العیش را بمباران کرد.

گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو: جنگ غزه با ورود به روز ۳۷۹ خود همچنان شاهد کشتارهای اشغالگران صهیونیستی است. ارتش رژیم اسرائیل در حمله‌ای جدید به اردوگاه جبالیا، چندین خانه متعلق به خانواده‌های الحواجری، نصار و ابو العیش را بمباران کرد. این حمله منجر به شهادت و زخمی شدن ده‌ها نفر، که بیشتر آن‌ها زنان و کودکان بودند، شد.

تشدید حملات هوایی و زمینی در شمال غزه
ارتش رژیم اسرائیل همچنان به گسترش حملات هوایی و زمینی خود به استان شمالی غزه، به ویژه اردوگاه جبالیا، ادامه می‌دهد. این منطقه بیش از دو هفته است که در محاصره کامل به سر می‌برد. در اقدامی جدید، ارتش متجاوز صهیونیستی لشکر "جبعاتی" را به منطقه اعزام کرد تا به تیپ ۱۶۲ که از پیش در جبالیا مستقر بوده، بپیوندد. این اعزام نیرو نشان از تشدید عملیات نظامی در این منطقه دارد. به موازات این حملات، شبکه‌های ارتباطی و اینترنتی در شمال غزه نیز قطع شده‌اند. جنبش حماس این اقدام را تلاشی برای "ایزوله کردن و آواره کردن فلسطینیان" و "پوشاندن جنایات" دانسته است.

محاصره و امتناع فلسطینیان از ترک خانه‌های خود
ده‌ها هزار فلسطینی همچنان در اردوگاه جبالیا و مناطق اطراف آن محاصره شده‌اند و از ترک خانه‌های خود به سمت جنوب غزه خودداری می‌کنند. ارتش اسرائیل از آن‌ها خواسته تا منطقه را ترک کنند، اما مردم این درخواست را رد کرده‌اند. وضعیت در این مناطق به دلیل قطع ارتباطات و افزایش حملات به شدت بحرانی است.

عدم پاسخگویی اسرائیل به درخواست‌های کمک
دفاع مدنی غزه اعلام کرده است که ارتش اسرائیل به درخواست‌های هماهنگی با صلیب سرخ و دفتر امور انسانی سازمان ملل برای خارج کردن افراد زیر آوار در مناطق شمالی غزه پاسخی نداده است. این عدم همکاری منجر به از دست رفتن جان چندین نفر شده است. این اقدام اسرائیل در تضاد با توافقات بین‌المللی است که تمامی طرف‌ها را موظف به نجات مجروحان و ارائه مراقبت‌های لازم می‌کند.

نتیجه‌گیری

با ادامه حملات اسرائیل به مناطق مسکونی و وضعیت بحرانی در شمال غزه، وضعیت انسانی در این منطقه هر روز وخیم‌تر می‌شود. عدم همکاری اسرائیل با نهادهای بین‌المللی و محاصره طولانی مدت، اوضاع را برای غیرنظامیان بسیار سخت‌تر کرده است. فشارهای بین‌المللی برای آتش‌بس و ارسال کمک‌های انسانی همچنان ادامه دارد، اما وضعیت هنوز به سوی راه‌حلی مشخص پیش نمی‌رود.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.