پهپادحزب‌الله بیخ گوش نتانیاهو؛ترجمه‌عملی آغاز معادله دردناک

تسنیم . ۱۴۰۳/۷/۲۸،‏ ۱۴:۴۶


ورود پهپاد حزب‌الله به محل اقامت نتانیاهو جدا از تلفاتی که وارد می‌کند به معنای ترجمه عملی بیانیه دیروز حزب الله است که از ورود به مرحله جدید در نبرد با دشمن صهیونیستی خبر داد و در روزهای آینده باید منتظر شگفتی‌های جدید باشیم.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، قبل از اینکه شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله هفته گذشته در سومین سخنرانی خود پس از شهادت سید حسن نصرالله، از ورود مقاومت لبنان به مرحله اجرای معادلات دردناک علیه رژیم صهیونیستی خبر دهد، حزب الله عملیات‌های ویژه و متفاوت خود علیه دشمن صهیونیستی را آغاز کرده بود.

اجرای معادله شهید نصرالله در حیفا و فراتر از حیفا تا تل‌آویو

در شرایطی که از چند هفته قبل، مقاومت لبنان وارد مرحله اجرایی معادلات شهید سید حسن نصرالله با عنوان «حیفا و فراتر از حیفا» شده و موشک‌های خود را به تل آویو رسانده است، یکی از بارزترین ضرباتی که طی یک هفته گذشته، حزب الله به اشغالگران صهیونیست وارد کرد، حمله پهپادی به پایگاه تیپ گولانی ارتش صهیونیستی بود که به اذعان خود ارتش اسرائیل بیش از 70 افسر و نظامی صهیونیست در این عملیات حزب الله به هلاکت رسیده یا زخمی شدند. البته منابع آگاه گزارش می‌دهند که طبق معمول سانسور نظامی شدید رژیم صهیونیستی، اجازه انتشار آمار دقیق تلفات را نمی‌دهد و آمار واقعی تلفات اسرائیلی‌ها بسیار بیشتر از این‌هاست.

پهپاد حزب‌الله به بیخ گوش نتانیاهو رسید

اما دیروز هم اتاق عملیات مقاومت اسلامی لبنان در بیانیه‌ای اختصاصی از آغاز مرحله جدید تقابل و تشدید درگیری‌ها با دشمن صهیونیستی خبر داده و به دستاوردهایی که رزمندگان حزب الله طی چند هفته گذشته در درگیری با نظامیان صهیونیست کسب کرده‌اند، اشاره کرد؛ از جمله هلاکت ده‌ها افسر و نظامی ارتش اشغالگر و زخمی شدن صدها نفر از آنها در تقابل زمینی و یا انهدام تانک‌ها و خودروهای زرهی این رژیم.

در شرایطی که تنها یک روز از صدور این بیانیه حزب الله می‌گذرد، صهیونیست‌ها صبح امروز را هم با یک خبر شوکه کننده جدید آغاز کردند؛ جایی که پهپاد حزب الله مستقیماً به ساختمان محل اقامت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و خانواده او اصابت کرده و منفجر شد.

دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی قبل از ظهر امروز و با گذشت یک ساعت از خبر رسانه‌های این رژیم درباره حمله پهپادی حزب الله به ساختمان محل اقامت نتانیاهو، نتوانست بر موفقیت عملیات پهپادی حزب‌الله سرپوش بگذارد و تایید کرد که پهپاد ارسال شده از لبنان، با طی مسافتی نزدیک به 70 کیلومتر، به خانه نتانیاهو در قیصریه (شهرکی میان حیفا و تل آویو) اصابت کرده است.

رسانه‌های عبری هم گزارش دادند که آژیرهای هشدار در مناطق شمالی تا نزدیکی شمال تل‌آویو و مقر و پایگاه یگان 8200 ارتش اسرائیل فعال شده‌اند.

این یک شوک جدید به صهیونیست‌ها بعد از حمله پهپادی موفق هفته قبل به تیپ گولانی ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه بنیامینا در جنوب حیفاست. یک نظامی صهیونیست در گفتگو با رادیو ارتش این رژیم اعلام کرد که ما در حال بررسی شکاف‌های امنیتی هستیم که موجب شد پهپاد حزب‌الله به خانه نتانیاهو برسد.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد که سرویس‌های امنیتی اسرائیل ورود پهپاد حزب الله به قیصریه را یک شکست امنیتی بسیار جدی می‌دانند.

شبکه کان رژیم صهیونیستی هم در واکنش به حمله حزب‌الله به خانه نتانیاهو اعلام کرد که حزب الله سطح عملیات‌های خود را به شدت بالا برده و آنچه که رخ داد یک حادثه بسیار دراماتیک بود. این اتفاقات نشان می‌دهد حزب‌الله در حال توسعه روش‌های خود در حملات پهپادی با ارسال چندین پهپاد همزمان است تا کار را برای تشکیلات پدافندی اسرائیل دشوارتر کند.

رسانه‌های عبری هم گزارش دادند که صدها پهپاد به حریم هوایی اسرائیل (فلسطین اشغالی) نفوذ کرده‌اند و این برای ما یک نقطه ضعف بزرگ است که باید به آن اذعان کنیم.

حزب‌الله از نبرد حمایتی از غزه تا ورود به مرحله دردناک علیه اشغالگران

به این ترتیب، مقاومت اسلامی لبنان بعد از انتقال از مرحله نبرد حمایتی از غزه، به مرحله جنگ مستقیم با رژیم صهیونیستی و تحمیل یک جنگ فرسایشی به این رژیم، اکنون وارد مرحله پیشرفته‌تری شده که پر از غافلگیری برای دوستان و دشمنان خواهد بود.

برای فهم بهتر این مطلب که حزب الله چگونه به این مرحله رسید، بهتر است نگاه کوتاهی به آنچه که در یک سال گذشته در رویارویی مقاومت لبنان با ارتش صهیونیستی اتفاق افتاده است، داشته باشیم.

حزب الله از 8 اکتبر 2023 یعنی یک روز بعد از اعلام آغاز نبرد طوفان الاقصی توسط مقاومت فلسطین، به این نبرد پیوست و با کشاندن سه لشکر ارتش صهیونیستی شامل ده‌ها هزار افسر و نظامی به جبهه شمالی فلسطین اشغالی، بار بزرگی از دوش مقاومت در غزه برداشت.‌ تا تاریخ 23 سپتامبر 2024 جنگ حزب الله با رژیم صهیونیستی نبردی در حمایت از غزه بود، اما بعد از این تاریخ به تقابل مستقیم با این رژیم تبدیل شد و یک جنگ فرسایشی بزرگ را به صهیونیست‌ها تحمیل کرد.

عملکرد حزب الله در جبهه پشتیبانی از غزه در عملیات‌ها، راهبردها و الگوهای رفتاری به شکل زیر بود:

- انجام حملات خاص نظامی و امنیتی علیه مراکز نظامی رژیم صهیونیستی.

- به ثمر رساندن اهداف نظامی و امنیتی و همچنین سیاسی و راهبردی با امتیازگیری از دشمن صهیونیستی.

- مشغول کردن بخش قابل توجهی از نیروها و قدرت نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در جبهه شمالی و اجازه ندادن به این رژیم برای سرکوب مقاومت در غزه.

- کاهش تاثیر تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در جبهه جنوبی؛ به این صورت که حزب الله به شکل حساب شده، یک نبرد را در جبهه شمالی فلسطین اشغالی آغاز کرد تا رژیم اشغالگر نتواند همه تمرکز خود را معطوف به نوار غزه در جبهه جنوبی کند.

حزب الله اولین جبهه از محور مقاومت بود که برای پشتیبانی از نوار غزه به پا خاست و بعد از آن، یمن و گروه‌های مقاومت در عراق هم وارد این نبرد شدند و به این ترتیب تئوری وحدت عرصه‌های مقاومت روی زمین اجرا شد.

- تجسم عملی اندیشه و گفتار همبستگی عربی و اسلامی برای حمایت از بزرگترین آرمان امت اسلامی، و نمایش آن در یک واقعیت روشن و بی عیب و نقص.

- ایجاد تعادل در تعهد به آرمان فلسطین و حمایت از منافع ملی و امنیت ملی لبنان در برابر تجاوزات دشمن صهیونیستی.

مرحله دردناک حزب الله علیه صهیونیست‌ها چگونه آغاز شد؟

اما در مرحله جدیدی که حزب الله در جنگ با دشمن صهیونیستی وارد آن شده است، شاهد تحولات بسیار قابل توجهی در نوع عملیات‌های حزب الله هستیم.

- در این مرحله رزمندگان حزب الله در خط مقدم و در امتداد مرزهای لبنان با فلسطین اشغالی، درحال جنگ با نظامیان صهیونیست هستند و طی سه هفته گذشته به نیروی زمینی ارتش اشغالگر اجازه پیشروی در لبنان، حتی به اندازه یک متر را هم نداده‌اند.

رژیم صهیونیستی که تصور می‌کرد بعد از ترور رهبران و فرماندهان ارشد حزب الله طی مرحله اخیر و در راس آن شهید سید حسن نصرالله، آسیب بزرگی به ساختار مقاومت لبنان زده و می‌تواند با یک تهاجم زمینی، کار را یکسره کند، هر روز نظامیان خود را به یک جهنم در مرزهای لبنان می‌فرستد و سناریوی تار و مار شدن نیروهای اشغالگر به دست رزمندگان حزب الله در این مرزها هر روز تکرار می‌شود.

- در وهله دوم می‌بینیم که حزب الله شروع به انجام عملیات‌های امنیتی در داخل فلسطین اشغالی و یا بهتر است بگوییم عمق استراتژیک رژیم صهیونیستی کرده است؛ به طوری که مقاومت لبنان در چند هفته قبل در حال انتقال مرکز ثقل عملیات‌های خود از شمال فلسطین اشغالی به مناطق مرکزی بوده است، یعنی مثلث حیفا به عنوان پایتخت اقتصادی رژیم صهیونیستی، تل آویو به عنوان پایتخت سیاسی و قدس، که صهیونیست‌ها ادعا می‌کنند پایتخت تاریخی آنهاست.

معادلات شهید نصرالله یکی پس از دیگری اجرا می‌شود

بعد از اینکه حزب الله سراسر حیفای اشغالی را وارد معادلات نظامی خود کرده و روزی نیست که صدای انفجار در این منطقه به گوش نرسد و صهیونیست‌ها به پناهگاه فرار نکنند، چند روز قبل خود صهیونیست‌ها اعتراف کردند که موشک‌های حزب‌الله به تل‌آویو رسیده است و امروز هم دیدیم که در یک عملیات شگفت انگیز، پهپاد حزب الله به خانه نتانیاهو در شهرکی میان حیفا و تل آویو اصابت کرد.

همه این‌ها به معنای آن است که معادلات شهید نصرالله یکی پس از دیگری در حال اجراست. شهید نصرالله در یکی از سخنرانی‌های خود در ماه‌های گذشته به اشغالگران هشدار داد که اگر تانک‌های خود را به لبنان و جنوب لبنان بیاورید، مشکل کمبود تانک نخواهید داشت؛ زیرا دیگر تانکی برایتان باقی نمی‌ماند. در همین راستا می‌بینیم که رزمندگان حزب الله هر روز تانک‌های ارتش اشغالگر را منهدم و نظامیان آن را در مرز لبنان تار و مار می‌کنند.

همچنین شهید سید حسن نصرالله به نتانیاهو و سایر مقامات جنایتکار صهیونیست گفته بود که اگر با هدف بازگرداندن آوارگان شهرک‌های شمالی به دنبال گسترش جنگ باشند، بدانند که در این صورت تعداد آوارگان صهیونیست در شمال چند برابر خواهد شد. این همان اتفاقی است که امروز رخ می‌دهد و علاوه بر شهرک‌های شمالی فلسطین اشغالی، شهر بزرگ حیفا هم ناامن شده و شهرک نشینان بعد از ماندن طولانی مدت در پناهگاه خسته می‌شوند و مجبور به فرار هستند.

علاوه بر آن، می‌بینیم که حتی مناطق مرکزی و تل‌آویو هم دیگر امن نیست و علاوه بر عملیات‌های استشهادی گوناگون، همه گروه‌های مقاومت ثابت کردند که قادر به رساندن موشک‌های خود به عمق تل‌آویو هستند.

- وارد کردن بیشترین خسارات به ارتش صهیونیستی و توان نظامی، رزمی و لجستیکی این رژیم، با هدف افزایش بار آن بر کابینه، اقتصاد و دارایی عمومی صهیونیست‌ها.

- حزب‌الله همچنین خسارات مستقیم و غیرمستقیم به اقتصاد رژیم صهیونیستی را بیشتر کرده و به این ترتیب فشار افکار عمومی علیه کابینه و ارتش این رژیم برای توقف جنگ بیشتر می‌شود؛ همانطور که شاهد کاهش درآمد بخش‌های مختلف اقتصادی رژیم صهیونیستی و فرار سرمایه‌گذاران از فلسطین اشغالی هستیم.

- هدف قرار دادن جبهه داخلی رژیم صهیونیستی و بی‌ثبات کردن وضعیت امنیتی این رژیم و تثبیت این معادله که هیچ نقطه‌ای در فلسطین اشغالی، اعم از نظامی و یا تاسیسات غیرنظامی امن نخواهد بود.

- هدف قرار دادن جمعیت شهرک نشینان صهیونیست به ویژه در شمال فلسطین اشغالی و همچنین مناطق مرکزی و شاید حتی در جنوب، از طریق جنگ روانی و جنگ رسانه‌ای، با هدف تشدید وخامت اوضاع روانی صهیونیست‌ها و متشنج‌تر کردن وضعیت جامعه اسرائیل.

- ضربه زدن به زیرساخت‌های رژیم صهیونیستی. در اینجا ابتدا حزب‌الله زیرساخت‌های نظامی رژیم اشغالگر را در بانک اهداف خود قرار داده و به شکل مستمر حملات موثری به آنها انجام می‌دهد. اما آنگونه که تحولات میدانی پیش می‌رود، اگر اشغالگران همچنان قصد ادامه تجاوزات خود به لبنان و غزه را داشته باشند، قطعاً حزب الله به مرحله حمله به تاسیسات غیرنظامی حیاتی صهیونیست‌ها وارد خواهد شد.

- پایین آوردن سقف شروط و دیکته‌های صهیونیست‌ها در هرگونه توافقی برای پایان جنگ.

- رسیدن به یک آتش بس جامع و کامل در همه جبهه‌ها؛ به طوری که رژیم صهیونیستی تجاوزات وحشیانه خود را به غزه و لبنان متوقف کند. حزب الله لبنان علی رغم همه فشارهای خارجی و داخلی از سوی مهره‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی، تاکید کرده که به حمایت از غزه ادامه خواهد داد و هرگز فلسطین را تنها نمی‌گذارد. مقاومت لبنان این موضع خود را در عمل کاملاً ثابت کرده است.

به طور کلی نکته مسلم آن است که حزب الله، رژیم صهیونیستی را اکنون در باتلاق یک جنگ فرسایشی گرفتار کرده که راه پس و پیش در آن ندارد. قطعاً ورود پهپاد حزب‌الله به محل اقامت نتانیاهو، جدا از تلفاتی که وارد می‌کند به معنای ترجمه عملی بیانیه دیروز حزب الله است که از ورود به مرحله جدید در نبرد با دشمن صهیونیستی خبر داد و در روزهای آینده باید منتظر شگفتی‌های جدید باشیم.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.