یک روز منفی دیگر در بورس؛ ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه حقیقی از بازار خارج شد

رویداد ۲۴ . ۱۴۰۳/۷/۲۸،‏ ۱۴:۰۷


بورس تهران امروز هم منفی بود و شاخص کل با افتی ۱.۲ درصد به سطح ۲ میلیون و ۴۱ هزار واحدی سقوط کرد. شاخص هموزن هم همراستا با شاخص کل ۰.۸۴ درصد دیگر افت ارتفاع داد و به سطح ۶۷۵ هزار واحدی تنزل کرد.

رویداد۲۴| شاخص کل بورس تهران بار دیگر ارتفاع کم کرد و یک قدم دیگر به از دست دادن ابرکانال ۲ میلیون واحدی نزدیکتر شد. در روزی که فملی، فولاد و فارس بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشت، ارزش معاملات خرد هم با افتی ۲۸ درصدی به ۲۲۷۹ هزار میلیارد تومان رسید.

در معاملات امروز سرانه خرید حقیقی ۲۵.۲ میلیون تومان و سرانه فروش حقیقی ۴۰ میلیارد تومان بود. نشانه‌ای که از فشار بالای عرضه در بازار حکایت دارد. نمای بازار هم گواه همین فشار است. امروز ۹۲ درصد از نماد‌های بازار سرخپوش بودند و مجموع ارزش صفوف فروش هم از مرز ۶۵۰ میلیارد تومان عبور کرد.

در ادامه سریال خروج پول از بازار امروز هم ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه حقیقی از بازار خارج شد. همچنین خروج پول ۶۶۶ میلیارد تومانی از صندوق‌های درامد ثابت نشان می‌دهد که میزان خوش‌بینی نسبت به بازار به کف خود رسیده است.

گروه فلزات اساسی امروز بیشترین ارزش معاملات را با ۱۸۹ میلیارد تومان به خود اختصاص داد و بانک‌ها بعد از مدت‌ها جایگاه نخست خود را از دست دادند و به رده چهارم از نظر ارزش معاملات سقوط کردند. با این حال صندوق‌های درآمد ثابت امروز حدود ۴ هزار میلیارد تومان معامله شدند و صندوق‌های سهامی هم ۶۳۰ میلیاردتومان ارزش معاملات داشتند.

امروز تنها چهار گروه استخراج نفت، کامپیوتری، کانی غیرفلزی و حمل و نقل آبی با ورود پول حقیقی مواجه شدند و بیشترین خروج پول هم از صندوق‌ها صورت گرفت. امروز ۸۱۲ میلیارد تومان پول حقیقی از صندوق‌ها خارج شد.

بیشترین سرانه خرید امروز مربوط به نماد کلر بود که هر کد ۳۶۴ میلیون تومان خرید داشت. بیشترین ارزش معاملات هم به پارسیان با ۲۰۹ میلیارد تومان تعلق داشت. فولاد، پارسیان و پالایش هم به ترتیب با ۱۵.۹، ۱۳.۶ و ۱۲.۶ میلیارد تومان خروج پول حقیقی، بیشترین ورود پول حقوقی را به خود اختصاص دادند. از آن سو، فزر، کسرا و فباهنر هم بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه