افزایش تصادفات فوتی در کهگیلویه و بویراحمد

تسنیم . ۱۴۰۳/۷/۲۸،‏ ۱۷:۴۹


سرپرست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: آمار تصادفات فوتی و جرحی در نیمه نخت امسال در استان رشد محسوسی داشته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، عیسی شهامت عصر امروز در نشست کمیسیون ایمنی راه‌های کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: همکاری همه دستگاه‌های اجرایی برای افزایش ایمنی راه‌ها و کاهش تصادفات از برنامه‌های جدی حوزه عمرانی است. 

وی با اشاره به اینکه طبق آمار راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سال گذشته عملکرد خوبی در کاهش تصادفات فوتی و جرحی داشتیم اما در شش ماهه امسال آمارها رشد محسوسی داشته است، عنوان کرد: بهره‌برداری از جاده پاتاوه- دهدشت و یاسوج - اقلید بر افزایش ترددها و حوادث رانندگی نقش داشته است.

شهامت با بیان اینکه در تلاشیم تا نقاط حادثه‌خیز در این محورها رفع شود، اظهار داشت: به عنوان مسئول باید خود را در افزایش تصادفات و حوادث رانندگی مقصر بدانیم و باید پاسخگو باشیم هر چند کمبود اعتبارات دستمان را بسته است.

وی با بیان اینکه هنر یک مدیر این است که از حداقل امکانات بهترین استفاده برده شود، بر یکپارچه شدن آمارهای فوتی‌ها و مصدومین حوادث رانندگی تاکید کرد و افزود: ارائه آمارهای صحیح از وضعیت حوادث رانندگی در تصمیم‌گیری درست موثر است لذا آمارهای اورژانس 115، هلال احمر، پلیس و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آمار واحد و یک دستی باشد.

شهامت با اشاره به اینکه سه عامل خودرو، انسان و راه در افزایش تصادفات دخیل است، یادآور شد: با توجه به توپوگرافی استان، جاده‌ها در افزایش تصادفات نقش دارند که زنگ خطر نقش راه‌ها در افزایش تصادفات به صدا درآمده است و این موضوع به وزارت راه انعکاس داده می‌شود و در جلسات آینده کمیسیون ایمنی راه‌ها به این شکل بوده که تا مصوبات قبلی به نتیجه نرسد وارد دستور کار جدیدی نمی‌شویم.

سرپرست معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد که مدیران موظف به پاسخ گویی مصوبات هستند، خاطرنشان کرد: مدیری که نتوانسته مصوبه کمیسیون ایمنی راه‌ها را اجرایی و عملیاتی کند لزومی ندارد در جلسات بعدی حضور داشته باشد چرا که جلسات و مصوبات این کمیسیون مهم بوده چون با جان مردم سر و کار دارد.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.