هماهنگیِ ایران و ترکیه برای توقف ماشین جنگیِ اسرائیل ضروری است

تحلیل بازار . ۱۴۰۳/۷/۲۸،‏ ۱۸:۱۳


وزیر خارجه در دیدار با رئیس‎‌جمهور ترکیه: ایران و ترکیه به عنوان ۲ همسایهٔ بزرگ و تأثیرگذار در منطقه، بر ضرورت اقدام فوری بین‌المللی برای پایان کشتار و توقف نسل‌کشی در غزه و لبنان تأکید دارند.

به گزارش بازار، وزیر خارجه در دیدار با رئیس‎‌جمهور ترکیه اظهار داشت: ایران و ترکیه به عنوان ۲ همسایهٔ بزرگ و تأثیرگذار در منطقه و جهان اسلام، ضمن اشتراک نظر در مورد تهدید جدی ناشی از تجاوزات و جنایات بی‌حد و مرز رژیم صهیونیستی بر امنیت و ثبات منطقه، بر ضرورت اقدام فوری بین‌المللی برای پایان کشتار بی‌گناهان، مهار جنگ‌افروزی و توقف نسل‌کشی رژیم در غزه و لبنان تأکید دارند.

عراقچی هماهنگی بین کشورهای مؤثر منطقه به خصوص ایران و ترکیه برای اتخاذ تصمیم‌ها و اجرای اقدام‌های عاجل برای توقف ماشین جنگی رژیم اسرائیل را ضروری خواند.

اردوغان همکاری جدی و نزدیک ایران و ترکیه به عنوان دو کشور مهم منطقه در جهت توقف نسل‌کشی و جنایات رژیم اسرائیل را مهم و عزم جدی ترکیه برای تعمیق همکاری دو کشور را مورد تأکید و حمایت خود را از روند گسترش روابط در همه عرصه‌ها به‌ویژه مناسبات اقتصادی و تجاری بین دو کشور و رفع برخی موانع موجود اعلام کرد.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.