پیش بازی لیورپول – چلسی؛ آغاز مسیر جهنمی در آنفیلد

پارس فوتبال . ۱۴۰۳/۷/۲۸،‏ ۱۹:۳۵


طرفداری | آنفیلد میزبان تقابل حساس لیورپول و چلسی خواهد بود. 

لیورپول و چلسی در مهم‌ترین بازی هفته هشتم لیگ برتر انگلیس در ورزشگاه آنفیلد به مصاف هم خواهند رفت. نسبت به فصل گذشته، تفاوت‌های بزرگی برای این دو تیم وجود دارد. سرمربیان متفاوتی رو نیمکت نشسته‌اند و اندیشه‌های جدیدی – به خصوص در سمت آبی – حاکم است. چلسی در آخرین سفر خود به آنفیلد اسیر سیستم هوی متال یورگن کلوپ شد و در دیداری به‌یادماندنی شکست سنگین 4-1 را دریافت کرد. انزو مارسکا خون تازه‌ای به رگ‌‌های تشنه شیرهای لندن تزریق کرده و آبی‌ها امیدوار هستند تحت هدایت سرمربی ایتالیایی، به ثبات دست یابند. چلسیِ مارسکا فوتبال خوبی بازی می‌کند و در جدول هم وضعیت قابل قبولی دارد. آن‌ها با 14 امتیاز از 7 بازی در جایگاه ششم قرار دارند. شکست هفته اول مقابل منچسترسیتی و دو تساوی دردسرساز مقابل کریستال پالاس و ناتینگهام فارست در خانه، مانع از پیشروی چلسی در جدول شده است. مهم‌ترین چالش این باشگاه در این لحظه، ادامه مسیر و کسب یک نتیجه مناسب مقابل یکی از بزرگان لیگ برتر خواهد بود.

در آنفیلد، همه‌چیز رویایی دنبال می‌شود. هفت بازی ابتدایی برای آرنه اشلوت، چیزی بیشتر از یک ماه عسل بوده است. قرمزها نه‌تنها در صدر جدول قرار گرفته‌اند، بلکه با ثبت بهترین عملکرد تدافعی و تهاجمی، نشان داده‌اند که از لحاظ فنی و مدل بازی، حرفی برای گفتن دارند. لیورپول نسخه هلندی در لیگ قهرمانان اروپا هم با دو برد پیاپی ماجراجویی خود را دنبال می‌کند. موفقیت اتفاقی نیست، اما از نگاه برخی‌ها، توانایی و برآیند کلی تیم اشلوت در بازی‌های پیش‌رو مشخص خواهد شد. سطح رقبای آن‌ها به شکل چشم‌گیری افزایش پیدا می‌کند و به نوعی، یک جهنم در انتظار قرمزها خواهد بود. 

موضوع دشواری بازی‌ها برای چلسی نیز صدق می‌کند. آن‌ها در هفته‌های آینده مقابل نیوکاسل، منچستریونایتد و آرسنال قرار می‌گیرند. در نشست خبری دیروز انزو مارسکا، از سرمربی ایتالیایی پرسیده شد که چه نظری در مورد بازی با رقبای سطح بالا دارد که مرد ایتالیایی در واکنش گفت «فکر نمی‌کنم بازی مقابل تیم‌هایی فارست، برایتون و وست هم نیز آسان بوده باشد». حق با مارسکا است اما او می‌داند که تیمش در صورت عملکرد خوب مقابل بزرگان، اعتماد به نفس بیشتری پیدا خواهد کرد. لیورپولِ آرنه اشلوت هم می‌تواند با یک پیروزی خانگی مقابل چلسی، آمادگی‌اش را برای مسیر سخت به رخ بکشد. 

اطلاعات بازی لیورپول و چلسی

  • بستر مسابقه: هفته هشتم لیگ برتر انگلیس، فصل 25-2024 
  • تاریخ: یکشنبه، 29 مهر 1403 (20 اکتبر 2024)
  • ساعت: 19:00 به وقت تهران
  • مکان: استادیوم آنفیلد
  • داوران: جان بروکس (داور اصلی) – مایکل اولیور (VAR)

نشست خبری مربیان 

  • آرنه اشلوت: لیورپول را چهار هفته دیگر قضاوت کنید؛ چلسی سخت‌ترین حریف ماست
  • انزو مارسکا: بالاخره ریس جیمز برگشته اما قرار است هفته‌ای یک بار بازی کند  

ترکیب احتمالی لیورپول و چلسی

لیورپول (1-3-2-4): کلهر | آرنولد، کوناته، فن دایک، رابرتسن | خرافنبرخ، جونز | صلاح، سوبوسلای، دیاز | ژوتا 

چلسی (1-3-2-4): سانچز | گوستو، دیساسی، کولویل، ویگا | کایسدو، فرناندز | مادوئکه، پالمر، سانچو | جکسون 

غایبان دو تیم 

لیورپول: آلیسون (همسترینگ)، الیوت (شکستگی پا)

چلسی: کوکوریا و فوفانا (محرومیت)

تقابل‌های اخیر لیورپول و چلسی 

وضعیت خوبی برای چلسی وجود ندارد؛ آن‌ها در 2 سال گذشته، طی 3 فینال داخلی مقابل لیورپول شکست خورده‌اند. پس از سه تساوی پیاپی در لیگ برتر نیز یک برد بزرگ برای لیورپول دیده می‌شود. 

نکات آماری دیدار لیورپول و چلسی

  1. لیورپول طی 6 دیدار خانگی اخیر مقابل چلسی بازنده نبوده است، اگرچه به جز یک پیروزی، 5 بازی دیگر مساوی شده است
  2. چلسی در 9 سفر اخیر به آنفیلد، یک برد کسب کرده است (5 تساوی و 3 شکست)
  3. پس از سه باخت متوالی مقابل آبی‌ها در سال 2013 و 2014، قرمزها طی 19 بازی اخیر 2 بار باخته‌اند (7 برد و 10 تساوی)
  4. لیورپول در فصل جاری کمترین گل خورده (4)، بیشترین کلین شیت (5)، کمترین اکس‌جی دریافتی (5.2) را داشته است. در همان حال، چلسی (16) پس از منچسترسیتی (17) بهترین خط حمله را داشته و تنها تاتنهام (15) xG بیشتری نسبت به تیم مارسکا (14.7) تولید کرده است
  5. در کنار لیورپول، چلسی یکی از دو تیمی است که هر سه بازی خارج از خانه فصلش را پیروز شده است. تنها در فصل 06-2005 (4 بازی) و 09-2008 (8 بازی)، آبی‌ها هر 4 بازی خارج از خانه ابتدای فصل را با برد پشت سر گذاشته‌اند

پیش بینی دیدار لیورپول و چلسی

هواسکوردلیورپول 2-2 چلسی
اسکای لیورپول 2-2 چلسی
بی‌بی‌سیلیورپول 2-1 چلسی
شانس برد اوپتالیورپول 59.3% – 19.4% چلسی
طرفداری در بخش کامنت پیش‌بینی خودتان را ثبت کنید
مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.