پستانداران شاخص جزایر دریاچه ارومیه سرشماری می شوند

مهر نیوز . ۱۴۰۳/۷/۲۸،‏ ۲۱:۵۰


ارومیه- سرپرست محیط زیست آذربایجان غربی از سرشماری پاییزه پستانداران شاخص جزایر دریاچه ارومیه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت جباری عصر شنبه در جلسه هماهنگی سرشماری پاییزه گونه‌های شاخص حیات وحش استان، اظهار کرد: برنامه سرشماری از جزایر زیستگاهی پارک ملی دریاچه ارومیه آغاز شده و به ترتیب اولویت و برنامه زمانبندی در دیگر زیستگاه‌های تحت مدیریت این نهاد انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: در مرحله اول این سرشماری به مدت سه روز در جزیره اشک و اسپیر محل زندگی گوزن زرد ایرانی اجرا می‌شود.

جباری اضافه کرد: بر اساس آخرین سرشماری در سال ۹۹ خردادمان ۲۹ رأس گوزن زرد ایرانی مشاهده شد و بر اساس مشاهده دوربین‌های پایش نیز تاکنون ۳۰ تا ۳۵ رأس گوزن زرد ایرانی در این جزایر زندگی می‌کنند.

سرپرست محیط زیست آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: هفته آینده نیز به مدت سه روز سرشماری قوچ و میش ارمنی در جزایر کبودان و آرزو اجرا می‌شود.

جباری با تأکید بر اجرای دقیق سرشماری پاییزه در تمامی زیستگاه‌های مهم حیات وحش در استان گفت: برنامه سرشماری از جزایر زیستگاهی پارک ملی دریاچه ارومیه آغاز شده و به ترتیب اولویت و برنامه زمانبندی در دیگر زیستگاه‌های تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان نیز انجام خواهد شد.

وی یادآور شد: در این سرشماری ۳۰ نفر از همکاران پارک ملی دریاچه ارومیه، کارشناسان اداره کل و محیط بانان مشارکت دارند.

در ادامه رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش، موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی با اشاره به وضعیت توپوگرافی و صعب العبور بودن مسیرهای سرشماری، استفاده از نیروهای متخصص و مجرب و امکانات مناسب را در افزایش مشاهدات مؤثر دانست.

در پایان این جلسه پس از بحث و تبادل نظر اعضای جلسه، تصمیماتی در خصوص انجام هر چه بهتر این سرشماری از سوی اعضا اتخاذ شد.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه