هوای آذربایجان غربی تا پایان هفته بارانی است

مهر نیوز . ۱۴۰۳/۷/۲۸،‏ ۲۲:۰۲


ارومیه- رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: طبق نقشه‌های پیش بینی هواشناسی بارش باران تا پایان هفته برای استان پیش بینی شده که در نقاط مرتفع توام با برف خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی صابری در این زمینه افزود: بارش متناوب باران، رعد و برق، وزش با توأم با گردو خاک و کاهش کیفیت هوا برای نقاط شمالی آذربایجان غربی پیش بینی و هشدارهای لازم در این زمینه صادر شده است.

وی اظهار کرد: با توجه به کاهش هشت تا ۱۲ درجه دمای هوای استان تا اواخر هفته جاری احتمال بارش برف نیز در نقاط مرتفع و سردسیر پیش بینی شده ولی تاکنون در ایستگاههای هواشناسی استان ثبت نشده است.

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی با اشاره به دمای هوای استان در ۲۴ ساعت گذشته بیان کرد: سلماس سردترین شهر با دمای مثبت ۲ درجه سانتی گراد بوده و شهرهای شاهین دژ، بوکان و میاندوآب گرم‌ترین شهر با دمای مثبت ۲۷ درجه سانتی گراد بودند.

برف پاییزی محور مواصلاتی چالدران به ماکو را سفید پوش کرد

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی نیز اعلام کرد که بخشی از جاده چالدران به ماکو در شبانه روز گذشته شاهد بارش برف بود و عوامل راهداری اقدام به برف روبی و نمک پاشی کردند.

این در حالی است که اداره کل هواشناسی استان در این مناطق فاقد ایستگاههای سنجش بارش هستند و مقادیری در این زمینه در ایستگاههای موجود ثبت نشده است.

اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی هشدار نارنجی در باره کاهش دما و احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی در روز جمعه صادر کرده است.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.