قدرت‌های نوظهور مثل چین، ایران و برزیل باید با تشکیل یک مجموعه اقتصادی در برابر هژمونی غرب بایستند + فیلم

خبرگزاری دانشجو . ۱۴۰۳/۷/۲۹،‏ ۱۰:۱۳


عدنان منصور از ظهور قدرت‌های جدید مانند چین، ایران و برزیل به‌عنوان نمونه‌هایی یاد کرد که می‌توانند با تشکیل مجموعه‌های اقتصادی، هژمونی غرب را در تصمیم‌گیری‌های جهانی محدود کنند.

گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو: عدنان منصور، وزیر خارجه اسبق لبنان، در گفتگویی با "دانشجو"، به تبیین دیدگاه خود درباره نظم جهانی جدید پرداخت. وی تأکید کرد که این نظم، بر پایه رد یک‌جانبه‌گرایی و تسلط یک قدرت بزرگ بر تصمیم‌گیری‌های جهانی استوار است. منصور بیان داشت که نظم جهانی جدید باید مبتنی بر ایجاد نیرویی باشد که بتواند تصمیمات مشترکی برای جهان بگیرد و صلح و عدالت را میان ملت‌ها برقرار کند.

او همچنین به انتقاد از دوران پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی پرداخت و اظهار داشت که یک قدرت جهانی تلاش کرده است تا با استبداد بر جهان حکومت کند، اما شرایط از ۳۰ سال گذشته تاکنون تغییر کرده است. وی از ظهور قدرت‌های جدید مانند چین، ایران و برزیل به‌عنوان نمونه‌هایی یاد کرد که می‌توانند با تشکیل مجموعه‌های اقتصادی، هژمونی غرب را در تصمیم‌گیری‌های جهانی محدود کنند.

منصور تأکید کرد که مقاومت در برابر هژمونی غرب، نه تنها از سوی این کشورها، بلکه از جانب ملت‌هایی که تحت ظلم و اشغال قرار گرفته‌اند نیز حق مسلمی است. او افزود که این ملت‌ها حق دارند با مقاومت در برابر اشغال و مبارزه برای استقلال سیاسی و اقتصادی خود، به حق حاکمیت ملی دست یابند.

وزیر خارجه اسبق لبنان در پایان گفت که این مقاومت‌ها، چه در زمینه‌های اقتصادی و چه سیاسی، می‌تواند به ایجاد نظمی جدید منجر شود که در آن عدالت، حقیقت و آزادی حاکم خواهد بود.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.