افت ۳۶ درصدی ریزش های جوی/ ورودی سدها ۱۱ درصد کاهش یافت

مهر نیوز . ۱۴۰۳/۷/۲۹،‏ ۱۰:۵۶


ارتفاع کل ریزش‌های جوی کشور از ابتدای سال آبی جدید تا ۲۷ مهر ماه معادل ۴ میلیمتر است که این مقدار بارندگی نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته ۷.۷ میلیمتر ۳۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، در سال آبی جاری -یعنی از ابتدای مهر ماه تاکنون- میزان ورودی سدها یک میلیارد و ۳۰ میلیون متر مکعب بوده در حالی که ورودی سدها در مدت زمان سال گذشته یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون متر مکعب می‌رسید و اکنون کاهش ۱۱ درصدی ورودی سدها را شاهد هستیم.

البته خروجی سدها ۲ میلیارد و ۴۲۰ میلیون متر مکعب است که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته با ۲ میلیارد و ۵۷۰ میلیون متر مکعب کاهش ۵ درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین آب موجود در مخازن سدها از ابتدای سال آبی ۲۸ مهر ۲۳ میلیارد و ۱۸۰ میلیون مترمکعب بوده که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته ۲۰ میلیارد و ۷۵۰ میلیون متر مکعب افزایش ۱۲ درصدی را نشان می‌دهد.

در مجموع نیز ۴۵ درصد از سدها پر و ۵۵ درصد دیگر از ظرفیت مخازن سدها خالی است.

ارتفاع کل ریزش‌های جوی کشور از ابتدای سال آبی جدید تا ۲۷ مهر ماه معادل ۴ میلیمتر است که این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت ۶.۲ میلیمتر ۳۶ درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته ۷.۷ میلیمتر ۳۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.