ترامپ: نادیده گرفتن دستورات بایدن توسط نتانیاهو موقعیت اسرائیل را در خاورمیانه بهبود بخشید خبرگزاری بین المللی

شفقنا . ۱۴۰۳/۷/۲۹،‏ ۱۰:۲۳


شفقنا- «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا، گفت که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، دستورات جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و دولت او را نادیده گرفت و همین باعث شد که اسرائیل بتواند موقعیت خود را در قبال درگیری در خاورمیانه بهبود ببخشد.

به گزارش شفقنا؛ وبگاه آرتی عربی نوشت: «دونالد ترامپ دیروز شنبه در تجمع هوادارانش در ایالت پنسیلوانیا گفت که بایدن به نتانیاهو می‌گوید که این کار را انجام نده یا آن کار را نکن و نتانیاهو به سادگی به دستور او بی‌توجهی می‌کند و به او گوش نمی‌دهد. می‌دانید چه شده؟ اسرائیل به لطف این امر، اکنون موقعیت خود را به طور قابل توجهی نسبت به سه ماه پیش تقویت کرده است».

او ادامه داد: امروز بنیامین با من تماس گرفت و گفت که این خیلی خوب است که او به بایدن گوش نداد، چون اگر گوش می‌داد، به این وضعیت خوب در خاورمیانه نمی‌رسید.

ترامپ معتقد است که اگر کسی برعکس کارهایی را که بایدن پیشنهاد می‌دهد، انجام دهد، می‌تواند به بزرگ‌ترین رئیس‌جمهور آمریکا در زمینه سیاست خارجی تبدیل شود.

ترامپ پیش‌تر گفته بود که قتل یحیی السنوار، رهبر جنبش حماس، می‌تواند احتمال صلح در غزه را نزدیک‌تر کند.

این سخنان پس از اظهارات یک مقام ارشد اسرائیلی به روزنامه اسرائیلی “یسرائیل هیوم” در روز جمعه منتشر شد که در آن گفته بود ترور السنوار جنگ را پایان نمی‌دهد چرا که اهداف هنوز در نوار غزه محقق نشده‌اند.

این خبر را در آرتی عربی ببینید

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه