موسیمانه اولین مربی آفریقایی تاریخ لیگ برتر! خبرگزاری بین المللی

شفقنا . ۱۴۰۳/۷/۲۹،‏ ۱۰:۳۹


شفقنا – پیتسو موسیمانه اولین مربی آفریقایی تاریخ لیگ برتر است.

به گزارش شفقنا ورزشی به نقل از فوتبال ۳۶۰، سرانجام پس از حدود ۲۰ روز سرگردانی، تکلیف سرمربی استقلال مشخص شد و پس از گمانه‌زنی در مورد گزینه‌های مختلف خارجی، پیستو موسیمانه هدایت آبی‌پوشان را در ادامه فصل بر عهده گرفت. این مربی از کشور آفریقای جنوبی است.

انحصاری که شکسته شد

مربیان خارجی که در تاریخ لیگ برتر در فوتبال ایران مربیگری کردند همگی از ۲ قاره اروپا و آمریکای جنوبی بودند. مربیان اروپایی از نظر تعداد کاملاً بیشتر از مربیان آمریکای جنوبی هستند و از ۶۵ مربی که در فوتبال ایران شاغل بودند. ۶۰ مربی از اروپا و ۵ مربی از آمریکای جنوبی در فوتبال ایران مربیگری کردند. با حضور پیستو موسیمانه، قاره آفریقا هم به فهرست قاره‌های مربیان فوتبال ایران اضافه شدند.

کرواسی محبوب‌ترین کشور

تاکنون از ۲۲ کشور مختلف مربی در فوتبال ایران حضور داشته که کشور کرواسی با حضور ۱۳ مربی بیشترین نماینده را در فوتبال ایران داشته است. مربیانی نظیر برانکو ایوانکوویچ، زلاتکو کرانچار و ملادن فرانچیچ از کرواسی موفق به قهرمانی در لیگ برتر شدند و کارنامه خوبی از خود به جای گذاشته‌اند. پس از کرواسی، پرتغال با ۱۰ مربی بیشترین مربی را داشته است که از آن جمله می‌توان به تونی اولیویرا، ژوزه مورایس و ریکاردو سا پینتو اشاره کرد. فوتبال ایران پیش از این سابقه حضور یک بازیکن از آفریقای جنوبی را داشت و آیاندا پاتوسی در استقلال بازی کرده بود و حالا موسیمانه اولین مربی از آفریقای جنوبی در ایران است.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.