چمران: اتوبوس‌های داخل گمرک به نام شهرداری نیستند/ دو منطقه پیشنهادی برای احداث آرامستان در دست بررسی است

انتخاب . ۱۴۰۳/۷/۲۹،‏ ۱۱:۰۳


رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در حاشیه دویست و هفتاد و دومین جلسه شورا در جمع خبرنکاران حضور یافته و به سوالات آن‌ها پاسخ داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، مهدی چمران، رئیس شورا در حاشیه دویست و هفتاد و دومین جلسه شورا در جمع اصحاب رسانه در خصوص حواشی پیش آمده  مبنی بر  بارگیری اتوبوس‌ها در گمرک و‌ تکذیب آن توسط گمرک  بیان کرد: اتوبوس‌هایی که آمده هنوز بارگیری نشده و در گمرک هستند به این دلیل که این اتوبوس‌ها به نام شهرداری وارد نشده است چرا که وظیفه شهرداری خرید اتوبوس نیست بلکه این کار توسط  شرکت واحد و چند شرکت دیگر که بانک شهر هم یکی از آن‌هاست، انجام می‌شود. 

وی با بیان اینکه اتوبوس‌ها در گمرک است اما به نام شهرداری نیست، اظهار کرد: اتوبوس‌هایی که در گمرک هستند به نام شهرداری نیستند از این رو برای ترخیص هرچه زودتر این اتوبوس‌ها از گمرک، اسناد مورد نیاز ارائه شده است. شاید برخی نمی‌خواهند که مردم تهران به راحتی سوار مترو یا اتوبوس شود که تا این اندازه موضوع ترخیص به طول می‌انجامد، ان‌شاالله که این گونه نباشد.

 وی در پاسخ به این سوال که آیا وزارت کشور قصد ورود به این مسئله را ندارد، توضیح داد: وزارت کشور هم مسائل و گرفتاری‌های خود را دارد. دادن اختیار و خودکفا کردن شهرداری‌ها و شورا از این رو بوده است که دیگر وزارت کشور به هر مسئله‌ای ورود نکند البته در صورت نیاز از آن‌ها کمک خواهیم گرفت. 

چمران در ارتباط با جلسه هم‌اندیشی که برگزار شد نیز گفت: یکی از مسائلی که در این جلسه مطرح شد مسائل مربوط به مباحث تخصصی شهرسازی بود که تلاش شد در این باره به یک نتیجه واحد دست یابیم. 

رئیس شورا در ادامه در خصوص اظهارات یکی از مدیران شهری مبنی بر احداث آرامستان در ۵ نقطه از تهران نیز گفت: ۵ نقطه برای احداث آرامستان در تهران پیشنهاد شده که دو نقطه  باید از نظر ترافیکی مورد بررسی و مطالعه بیشتر قرار گیرد، سه نقطه دیگر تصویب شده است و این دو نقطه نیز بعد از تکمیل مطالعات و دریافت گزارش کامل برنامه‌های اجرایی آن پیگیری خواهد شد.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه