۲ قلم کالای اساسی در استان سمنان توزیع شد

تحلیل بازار . ۱۴۰۳/۷/۲۹،‏ ۱۲:۱۲


سمنان- مدیر بازرگانی جهاد کشاورزی سمنان از توزیع دو قلم کالای اساسی شامل برنج و شکر در بازارهای استان با هدف تنظیم بازار و قیمت این محصولات از امروز خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، مسعود طاهریان صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی انبار جهاد کشاورزی سمنان، از توزیع دو قلم کالای اساسی در بازارهای استان خبر داد و ابراز کرد: از امروز توزیع شکر و برنج دولتی تنظیم بازار در استان سمنان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه ۸۰ تن برنج و ۳۲۴ تن شکر در استان سمنان توزیع شده است، افزود: سهمیه تخصیص به شهرستان ها از طریق برش شهرستانی احصای سهمیه های کالای اساسی در ستاد تنظیم بازار محاسبه و تامین شده است.

مدیر بازرگانی جهاد کشاورزی سمنان با بیان اینکه برنج با قیمت ۳۵ و شکر با قیمت ۴۲ هزار و ۵۰۰ تومان از امروز در استان توزیع شده است، تاکید کرد: مراکز منتخب عرضه ای که اتاق اصناف شهرستان های استان اعلام کرده اند، این اقلام را توزیع خواهند کرد.

طاهریان با بیان اینکه این میزان سهمیه اختصاص داده شده فقط برای خانواده ها است و مشمول صنایع و کارگاه ها و شیرینی پزی ها و ... نمی شود، افزود: بر نحوه توزیع این اقلام در شهرستان های استان نظارت صورت می گیرد.

به گزارش بازار، شیوه توزیع کالاهای اساسی در استان ابتدا احصای نیاز شهرستان ها و سپس یافتن مباشر و معرفی آن به جهاد کشاورزی استان سمنان برای عقد قرار داد و در نهایت معرفی به اداره کل غله و خدمات بازرگانی و دریافت محموله است این مباشر محموله را بین منتخبانی که اتاق اصناف تعیین کرده توزیع و از فروش محصولات درصدی سود هم دریافت می کند و مردم هم با قیمت کمتر از کالاها بهره مند می شوند.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.