پزشکیان:دولتی بدهکار درست کردند بعد می‌گویند مشکل را حل کنید

جامعه خبری تحلیلی الف . ۱۴۰۳/۷/۲۹،‏ ۱۲:۵۸


رئیس جمهور گفت: تعهداتی که مجلس بر گردن دولت‌ها گذاشته با واقعیت‌ها همخوانی ندارد، از طرفی می‌گوییم به کسانی که ازدواج کرده‌اند فلان قدر وام می‌دهیم، اینها را هم بیمه کنید، پول کجاست؟دولتی بدهکار درست کرده‌اند و بعد می‌گویند مشکل را حل کنید.

به گزارش تسنیم، مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور در همایش روز ملی صادرات در محل سالن اجلاس سران بیان کرد: مملکت با حضور تولیدکنندگان می‌تواند قوام و پایداری پیدا کند. ما را در وضعیتی قرار دادند که نگذارند با یکدیگر ایرانمان را بسازیم؛ ولی مصمم هستیم که این کار را انجام دهیم.

وی عنوان کرد: همانطور که مولا علی (ع) فرمودند، جامعه نمی‌تواند دوام داشته باشد مگر با تجار و صنعتگران. باور و اعتقاد من این است که مملکت ما با شما می‌تواند قوام و پایداری داشته باشد.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: ما خودمان را موظف می‌دانیم هرکاری از دستمان برمی‌آید برای برداشتن موانع از سر راه تولید و صادرکنندگان انجام دهیم. بارها اعلام کردم که هم از اتاق بازرگانی و هم از کسانی که در جریان کار هستند، پیشنهادات خود را برای طرح در سفر به کشورهای خارجی، بیان کنند تا بستر را برای آن ها آماده کنیم، ما به دنبال این هستیم که بستر را برای رونق کار شما آماده کنیم.

پزشکیان اظهار داشت: تعهداتی که مجلس بر گردن دولت‌ها گذاشته با واقعیت‌ها همخوانی ندارد، از طرفی می‌گوییم به کسانی که ازدواج کرده‌اند فلان قدر وام می‌دهیم، اینها را هم بیمه کنید، پول کجاست؟ دولتی بدهکار درست کرده‌اند با ناترازی‌ در بانک‌ها و ناترازی در صندوق‌ها و بعد می‌گویند مشکل را حل کنید، مرتب می‌خواهیم این را پنهان کنیم. 

وی اضافه کرد: ما ابتدا باید بدانیم که کجا هستیم وضعیت ما از این ناترازی‌ها خوب نیست اما معنی آن این نیست که نمی‌توانیم از این وضعیت بیرون بیاییم، ما در حال جنگ هستیم جنگی که این نامردها بر ما تحمیل می‌کنند اما مطمئنم شما می‌توانید به ما کمک کنید.

رئیس‌جمهور خطاب به تجار و صنعتگران گفت: شما الان در میدان جنگ هستید ، جنگ موشک نیست، جنگ اندیشه، تولید، تجارت صنعت است و بستری که ما باید آماده کنیم تا شما بتوانید این راه را راحت‌تر طی کنید. هر مداخله و هر نسخه‌ای که می‌خواهیم برای این مملکت بنویسیم، گروهی را که ممکن است صدمه ببینند را حتما قبلا دیده باشیم و برای آن راه‌حل‌هایی در نظر بگیریم.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه