زاینده رود خشک همه ما را آزار می‌دهد/قول می‌دهیم در دولت چهاردهم پیگیر وضعیت آب اصفهان باشیم

رکنا . ۱۴۰۳/۷/۲۹،‏ ۱۶:۳۴


رکنا: مسئولان در آئین معارفه استاندار اصفهان قول پیگیری وضعیت آب اصفهان در دولت چهاردهم را دادند.

به گزارش رکنا از اصفهان؛ دکتر محمدجواد ظریف در آیین تکریم و معارفه استاندار اصفهان اظهار کرد: مردم استان اصفهان حق زیادی گردن همه ما دارند و حق دارند که به آنان خدمت کنیم.

معاون راهبردی رئیس جمهور ادامه داد: ما قرار است خدمتگزار مردم باشیم و بایستی باور کنیم که مردم ما در ۴۵ سال گذشته در برابر تحریم‌ها و سختی‌ها ایستادگی کردند اما کشور خود را فراموش نکردند. وزیر محترم کشور با انتخاب دکتر جمالی نژاد باعث وفاق در شهر و استان اصفهان خواهد شد.

وی از حضور بزرگان جبهه اصلاحات و اصولگرایان اصفهان در این آیین ابراز خرسندی کرد و گفت: همه ما در یک کشتی هستیم و زاینده‌رود خشک و آلودگی هوای اصفهان همه ما را آزار می‌دهد و این وفاق است که مشکلات را رفع خواهد کرد.

دکتر ظریف افزود: رژیم صهیونسیتی هر روز مردم لبنان و غزه را به شهادت می‌رساند در این شرایط بایستی کنار هم و با هم باشیم. کشور ما از بی آبی رنج می‌برد و بایستی مشکلات را با همفکری یکدیگر حل کنیم و جز این به موفقیت نخواهیم رسید.

برای انتصاب استاندار اصفهان آزمون و خطا نکردیم

همچنین دکتر اسکندر مومنی وزیر کشور در این آیین اظهار کرد: رئیس جمهور محترم دولت چهاردهم بر این باور هستند که با یک تفکر و گروه نمی‌توان کشور را اداره کرد. ایران برای همه است و همگان بایستی دست به دست هم دهند تا با وفاق ملی کشور خود را بسازیم. دشمنان در کمین هستند و بدون وفاق ملی بر مشکلات فائق نخواهیم آمد.

مومنی ادامه داد: همه استانداران براساس شاخص‌هایی عمومی تعیین می‌شوند و پس از آن مهمترین شاخصه‌ها پس از انتخاب استانداران مردم‌داری، توانمندی و کارآمدی است. در انتخاب استانداران نگاه نخست ما به گرایش‌های سیاسی نیست بلکه رفع مشکلات مردم بالاخص چالش‌های معیشتی و اقتصادی در اولویت نخست انتخاب استانداران قرار دارد.

وزیر کشور عنوان کرد: تاکنون همه استانداران به پیشنهاد وزیر کشور و تأیید رییس جمهور محترم و هیأت دولت منصوب شدند. از گذشته شاهد تلاش‌های استاندار سابق اصفهان بودم و بدون شک مردم بهترین داور برای قدردانی هستند و تلاش‌های بی‌وقفه مدیران و مسئولان از ذهن مردم پاک نمی شود.

وزیر کشور در خصوص انتصاب استاندار جدید اصفهان، بیان کرد: انتصاب دکتر جمالی نژاد بعنوان استاندار برای من سخت بود زیرا عصای دست خود در وزارت کشور را از دست می‌دادم اما با توجه به اینکه رتبه نخست بین سایر گزینه‌های را به دست آورده و با رویکردهای دولت وفاق ملی نزدیک بودند این موضوع را پذیرفتم.

وی افزود: یکی از بزرگترین مشکلات این مردم کم‌آبی است که ناشی از اشتباهات گذشته است از این رو مدیریت صحیح آب در این منطقه را با جدیت دنبال خواهیم کرد اصفهان برای اصفهان نیست بلکه برای همه ایران است و قول خواهیم داد در دولت چهاردهم پیگیر موضوع آب اصفهان باشیم.

افزایش مشارکت در انتخابات استان یعنی حرکت رو به جلو 

همچنین دکتر سیدرضا مرتضوی استاندار سابق اصفهان در این آئین اظهار کرد: مردم استان در سال ۱۴۰۰ حدود ۴۱ درصد و در سال ۱۴۰۳ حدود ۴۹ درصد در انتخابات مشارکت داشتند و این رشد مشارکت مردم، گویای این است که استان رو به جلو حرکت کرده است.

استاندار سابق اصفهان بیان کرد: حضور در میان مردم، حضور در مناطق محروم و رفع مشکلات چندین ساله مردم از تأکیدات رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی بود که تلاش کردیم این تأکیدات و سیره رئیس جمهور شهید را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

استاندار سابق اصفهان بیان کرد: از طرفی تلاش کردیم تا ظرفیت‌های مکملی را در استان بسیج کنیم و از استعدادهای استان بهره‌مند شویم. ۱۳۵۰ مصوبه لازم‌الاجرا حاصل سفرهای شهرستانی شورای اداری استان به تمامی شهرستان‌ها بود و حضور در روستاها و مناطق کم برخوردار را در اولویت خود قرار دادیم.

تا پای جان برای حل مسائل استان اصفهان مجاهدانه تلاش می‌کنم

همچنین دکتر مهدی جمالی نژاد استاندار اصفهان در این آئین اظهار کرد: برای من ارزشمند است که همه برای توسعه و آبادانی اصفهان هم قسم شویم. مسئله محور حرکت خواهیم کرد و ضمن تلاش برای حل مسائل امروز اصفهان دقت می‌کنیم راه‌حل‌های ما معضل جدیدی را ایجاد نکند.

استاندار اصفهان بیان کرد: تنها در مسائل امروز متوقف نمی‌شویم و با نگاهی جامع به آینده نیز می‌اندیشیم، همچنین مشارکت جویی را نیز سرلوحه کار خود قرار می‌دهیم زیرا هیچ مشکلی بدون حضور مردم قابل حل نیست. مداومت و پیگیری را نیز فراموش نخواهیم کرد و اسیر گزارش‌های بی ثمر نمی‌شویم. حتی اگر یک موضوع و چالش استان رفع شد در همان نقطه متوقف نمی‌شویم.

استاندار اصفهان بیان کرد: هنگامی که از کار مهمی فارغ می‌شویم به کار مهم دیگر مشغول می‌شویم و قول می‌دهم تا پای جان برای حل مسائل استان مجاهدانه تلاش کنم. تیم مدیریتی ما بایستی عالمانه حرکت و خود را مستمر نقد کند زیرا این رویکرد را در سالهای گذشته همواره رعایت کرده‌ایم.

استاندار اصفهان گفت: نه از حقوق خود کوتاه می‌آییم و نه به حقوق دیگران تعرض می‌کنیم، نه اجازه می‌دهیم به اصفهان ظلم شود و نه به سایر استان‌ها و مردم کشور ظلم می‌کنیم . به اختلافات فرصت سوز درون و برون استانی پشت می‌کنیم و بر مدار وفاق ملی حرکت خواهیم کرد.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه