یادداشت روزنامه الجریده: لحظه سرنوشت امنیت کشورهای عربی فرا رسید

اعتماد آنلاین . ۱۴۰۳/۷/۲۹،‏ ۱۸:۵۲


«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

روزنامه کویتی الجریده در یادداشتی به شرایط و اوضاع کشورهای عربی در سایه تنش‌آفرینی روزافزون نتانیاهو پرداخت.

روزنامه کویتی الجریده در یادداشتی به شرایط و اوضاع کشورهای عربی در سایه تنش‌آفرینی روزافزون نتانیاهو پرداخت.

به گزارش اعتمادآنلاین، محمد المقاطع در مقدمه یادداشت خود آورده است: ما در لحظه تاریخی و سرنوشت‌ساز از کشمکش صهیونیستی ـ عربی ـ اسلامی قرار داریم که منطقه عربی و کل منطقه در آن قرار گرفته است.

آیا ما به تماشا کردن و منتظر ماندن اکتفا خواهیم کرد؟

آیا به زیر نظر گرفتن این خرابی اکتفا خواهیم داد؟

آیا به بیانیه‌ها و اطمینان بخشی‌های غریبه‌ها اکتفا خواهیم داد؟

آیا اجازه خواهیم داد تا ملت‌ها کشورهایی همانند ظرف‌های سفالی متلاشی شوند؟

آیا و آیا و آیا، پرسش‌های مهمی که برای بزرگ‌ترها و کوچک‌ترها مطرح می‌شود، پرسش‌‌هایی ضروری در رابطه با آینده و نحوه شکل‌گیری آینده و تصمیمات مربوط به آن، در حال حاضر ما شاهد شتاب ترسناکی به سوی جنگ هستیم، که آن را طبل‌های رژیم صهیونیستی هدایت و راهبری می‌کنند.

شتاب نتانیاهو غرق‌شده که می‌خواهد تمام منطقه را هم با خود به قعر ببرد.

شتاب کسانی که چشمداشت‌ها و اهداف توسعه‌طلبانه‌ای دارند، تا در صورت موفقیت نتانیاهو در درهم شکستن برخی از کشورها، دامنه نفوذ و سلطه‌گری و نحسی پیروزی‌های خود را با کمک و حمایت غرب و آمریکا توسعه دهد.

شتاب نتانیاهویی که به دنبال یافتن دستاوردی سیاسی و جای پایی انتخاباتی است و هیچ توجه و ابایی هم به این مساله که ماجراجویی‌هایش می‌تواند جنگ و ویرانی را برای کشورهای منطقه به وجود آورد و کل منطقه را به آتش بکشد، ندارد.

کشورهای عربی و اسلامی باید از خواب بیدار شوند، به هوش بیایند و خود را برای آنچه که برای منطقه در صورت وقوع جنگ به وجود می‌آید، آماده کنند.

طرح بزرگی (خاورمیانه جدید) در کار است، هدف آن (توسعه‌طلبی و از بین بردن کشورهای ما) هم ترسناک است، اهداف آن (باز ترکیب و تقسیم منطقه و حکومت بر جهان) هم کاملاً علنی و شفاف اعلام می‌شود، مجری آن هم فردی دیوانه با انگیزه حفظ بقای خود است.

در بخش دیگری از این یادداشت آمده است، ساعت سرنوشت امنیت کشورهای عربی و ملت‌های آن به صدا درآمده است، حتی می‌توان گفت که بر طبل‌های آن می‌کوبند و صدا و هیاهوی آن کاملاً قابل شنیدن است.

آتش جنگ به لبنان رسید، فلسطین هم که همچنان در غل و زنجیر اسیر است، غزه به رغم همه ویرانی‌های سازمان‌یافته و کشتارهای فجیع و گرسنگی و کوچاندن مردمش همچنان مقاومت می‌کند.

ساعت سرنوشت امنیت کشورهای عربی و ملت‌های آن به صدا درآمده است و دوره الزام دفاع مشروع هر کشوری، چه انفرادی و چه به طور دسته جمعی و در آن واحد فرا رسیده است.

وقت آن فرار رسیده است تا شاهد تحول، راهبردی اندیشیدن همراه با تحرکات و اقدامات میدانی و روی زمین برای حمایت از خود، دین، ناموس، ملت، نسل و زمین باشیم.

در غیر این صورت، زمان یورش به ماست. اگر این امر رخ بدهد، دیگر واکنش‌ها یا ندامت سودی نخواهد داشت، حوادث گذشته و تاریخ می‌تواند برای ما درس‌ها و عبرت‌‌هایی داشته باشند.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه