بخشایش، نماینده اصفهان: ایران محکم بر جزایر سه گانه خودش ایستاده/ موضع گرفتن روسیه اهمیتی ندارد؛ برای نجات از تحریم چنین می‌کند/ عده‌ای برای دولت جدید مزاحمت و حاشیه ایجاد می‌کنند/ ایران به دو کشور صاحب بمب اتم حمله کرده/ اسرائیل مرتب پیام می‌فرستد!

جماران . ۱۴۰۳/۷/۲۹،‏ ۱۷:۳۶


پایگاه خبری جماران؛ اولین اجلاس سران اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج ‎فارس در بروکسل برگزار شد و محمد بن سلمان ولیعهد سعودی نیز برای اولین بار به سران ۲۷ کشور اتحادیه اروپا و رهبران شش عضو شورای همکاری خلیج ‎فارس پیوست که نشان از تعمیق روابط شورا و اتحادیه اروپا ارزیابی می‌شود. در پایان این نشست و در بیانیه مشترک ادعاهایی علیه جزایر سه گانه ایرانی (تنب بزرگ، تنب کوچک و بوموسی) مطرح شد.

در این خصوص احمد بخشایش اردستانی نماینده مردم اصفهان و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به خبرنگار جماران، گفت: ایران کشور مقاوم و قائم به اصول است و جزایر سه گانه تا ابد متعلق به ایران خواهد بود با گفتن این و آن چیزی عوض نمی‌شود و کشورهایی که چنین موضعی اتخاذ می‌کنند برای استفاده از منافع تجاری چنین کاری انجام می‌دهند.

نماینده مردم اصفهان، ادامه داد: امارات از نظر تجارت در قطب آسیا می‌درخشد، کشورهایی مانند روسیه برای آنکه بتوانند خودش را از آسیب‌هایی مانند تحریم خودش را نجات دهد با امارات یا حتی اسرائیل ارتباط برقرار می‌کند و یک موضعی را می‌گیرد که البته موضع گرفتن کشورهایی مانند روسیه چندان اهمیتی هم ندارد و مواضع آنها تاثیرگذار نیست و ایران محکم بر جزایر سه گانه خودش ایستاده است و از آن دفاع می‌کند. 

اینکه اسرائیل مرتب پیام می‌فرستد بسیار طبیعی است!

بخشایشی با بیان اینکه گفتن اتحادیه اروپا در خصوص جزایر دردی را دوا نمی‌کند، گفت: اینکه چین و روسیه می‌گویند، ایران و امارات مشکل خود را از طریق دادگاه بین‌المللی حل کنند دردی را دوا نمی‌کند، چون ایران جزایر سه گانه را بخشی از خاک خودش می‌داند و تا ابد هم خواهند ماند. 

وی در باب اینکه دولت چهاردهم از ابتدای شروع به کار با وقایع متعددی روبرو شده است، افزود: طبیعی است زمانی که دولت جدیدی روی کار می‌آید و می‌خواهد واقعا کار کند یک عده‌ای برای آن مزاحمت و حاشیه ایجاد می‌کنند و این در عالم سیاست یک امر بسیار طبیعی است.

وی ادامه داد: اما اینکه اسرائیل مرتب پیام می‌فرستد بسیار طبیعی است و اسرائیل نمی‌تواند به ایران حمله کند و اگر به ایران حمله کند آن ۱۸۵ موشکی که در عرض ۶ تا ۱۲ دقیقه فرود آمد معلوم می‌کند که بار دیگر تکرار می‌شود و محکم‌تر هم انجام خواهد شد و ایران ترسی ندارد، ایران دو مرحله به دوکشور صاحب بمب اتم حمله کرده است بنابراین اسرائیل جنگ روانی را ایجاد می‌کند چون می‌داند مردم ایران تا حدی دوقطبی هستند و اسرائیل می‌خواهد با جنگ رسانه‌ای و روانی مردم را عصبانی کند و از این طریق می‌خواهد شکاف بین دولت و ملت را بیشتر کند. اگر اسرائیل نیز حمله کند، حمله‌ای سبک اما با پروپاگاندای وسیع خواهد بود.

مواضع بایدن و نتانیاهو جنگ تبلیغاتی است

عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه مواضع بایدن و نتانیاهو جنگ تبلیغاتی خواهد بود، گفت: مواضعی که بایدن و حتی نتانیاهو در خصوص حمله اسرائیل به ایران می‌گیرد بیشتر جنگ تبلیغاتی و روانی است. اسرائیلی‌ها می‌دانند، اگر به ایران حمله کنند یک سیلی محکم از ایران می‌خورند. ایران از این فضایی که در جبهه مقاومت به وجود آمده خیلی عصبانی است و این عصبانیت را روی آنها پیاده خواهد کرد اما ایران در عین حال که عصبانی است عاقل نیز است و از طریق جبهه مقاومت و دست‌هایی که در خاورمیانه درست کرده به اسرائیل پاسخ می‌دهد.

نماینده مردم اصفهان اضافه کرد: این‌ها مباحثی است که نشان می‌دهد که اسرائیل ضربه پذیر است. درست است که اسرائیل رهبران جبهه مقاومت مانند سید حسن نصرالله را با برنامه ریزی و سنوار را بصورت اتفاقی شهید می‌کند اما آنها هم برای اینکه اقامتگاه‌های رهبران را بزنند دستشان باز است و از آن طرف هم در دسترس کشورهای دیگر است اگر بخواهند بزنند. آمریکا یا هر کشوری که قدرت دارد باید رعایت کند و اگر رعایت نکند تبعات آن شامل حال خودش می‌شود.

بخشایش اردستانی در باب اینکه اسرائیل در صورت هر کاری از تهران سیلی می‌خورد، گفت: اسرائیل نزده و نمی‌تواند بزند زیرا یک بار سیلی خورده و این ایران بوده که در پاسخ عمل کرده است. وقتی نصرالله یا حتی سفارت ما را زدند ایران مجبور شد از خودش دفاع کند. هنیه را در تهران زدند و ایران فقط از خودش دفاع کرد و باید غرامتی از آنها می‌گرفت و ایران شروع کننده جنگ نبود و در هیچ جایی هم شروع کننده جنگ نخواهد بود اما اگر جنگی بر ایران تحمیل شود تا آخر می ایستد. هیچ کسی طرفدار جنگ نیست همه طرفدار صلح هستند.

زمانی که جامعه دو قطبی است تحت تاثیر مسائل روانی قرار می‌گیرد

بخشایش در خصوص فضای دو قطبی، گفت: مادامی که فضای معیشتی مردم ضعیف است و ارزش پول ملی ما کم است یک مسائلی روی این شکاف اثر می‌گذارد و این دو قطبی در جامعه ایران وجود دارد.

وی در پایان افزود: بخشی از جامعه ایران از شرایط معیشتی ناراحت هستند و سیاسی نیستند اما مسائل سیاسی بر روی زخم آنها اثر می‌گذارد و جامعه را دو قطبی می‌شود. زمانی که جامعه دو قطبی است تحت تاثیر مسائل روانی قرار می‌گیرد، مانند برجامیون و غیر برجامیون، یا حتی درخصوص FATF هم همین گونه عمل می‌شود به صورت دو قطبی و حتی درباره اسرائیل هم الان یک عده می‌گویند می‌زند یک عده می‌گویند نه نمی‌زند بخشی از دو قطبی بودن جامعه بخاطر مباحث اقتصادی است.

کپی شد
مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه